goede digitale compactcamera

• Marion mv 3

hallo,

Enige tijd terug plaatste ik hier berichte over dat ik opz oek was naar andere camera. Ik ben inmiddels bij fotozaak in de buurt geweest voor wat info. Ik zoek dus een goede camera, geen spiegelreflex, waar ik oa van mijn kinderen goede foto's kan maken ook als er weinig licht is.(ik heb nu een kleine compactcamera waar die dus allemaal bij mislukken en niet scherp zijn en wil wat meer). Ze hebben me daar wat info gegeven oa bv een Sony H10 of bv Kodak2812 . Weten jullie hier wat vanaf?Heb wel wat dingen over de Sony H10 kunnen vinden schijnt ook een goede lens te hebben Carl zeiss. Budget is rond de 300 euro.

groetjes Marion

• Joop

Carl Zeiss is een marketing verhaal. Als het echte goede Zeiss lenzen waren was de camera velen malen duurder.

Denk dat ze bedoeld de Kodak EasyShare Z812

Van de Sony staat hiet een test;

http://www.dpreview.com/reviews/sonydsch10/page10.asp

Een redelijke camera.

• Brulboei

Als je echt iets goed wil hebben, kijk dan hier even naar.

www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=25524

• Brulboei

Lees dit ook even

www.letsgodigital.org/nl/camera/review/181/page_1.html

• Marion mv 3

mijn collega heeft een lumix f8 ipv f28 weet u of er veel verschil tussen deze 2 zit. Maar ik begrijp dat de lumix bete ris dan de sonyh10 en de kodak?

• Brulboei

Verschillen zijn erg groot, de FZ8 is een wat oudere camera met duidelijk minder mogenlijkheden.

Kijk ook eens naar deze camera; www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_21230.html

Zelf heb ik de FZ28 en daar is heelveel mogenlijk, ik ben daar zeer tevreden over.

• JeroenW

Dus als 1 persoon iets roept ben je meteen over?

• Harry(O)

euh.. Jeroen als Marion, uit de discussie met Brulboei, begrijpt dat de panasonic beter is dan de sony en kodak wil dat volgens mij nog niet zeggen dat ze om is.

Marion schreef:

Maar ik begrijp dat de lumix bete ris dan de sonyh10 en de kodak?

(Let hierbij op het vraagteken achter kodak.) :)

Mijn ervaring met panasonic is erg goed. Maar ik heb alleen ervaring met de fz50

• JeroenW

En die panasonic's zijn ook niet slecht maar de sony H serie ook niet en de G serie van canon ook niet.

• Brulboei

De keuze maakt ze zelf.

Ik ben zeer tevreden met de FZ28 en vind de foto's mooier als van mijn Canon.