Wat komt er allemaal bij kijken?

• Vaarclub

Volgens mij vraag je om onze mening.

Dat deze mening niet overeenkomt met je verwachtingen is er vervelend maar helaas wel de werkelijkheid.

Overigens is het raadzaam om negatief en reëel niet met elkaar te verwarren.

• Nikon Sjoerd

Helemaal met JeroenW eens.

Kijk er eens naar zoals naar een andere baan en waarom zou je niet voor die andere baan kiezen?

Welke richting wil je in? Ga dat gewoon eens voor de lol doen en kijk daarna eens of al je leuke ideeen erover overeind blijven staan. Reken eens na hoeveel je zou verdienen per uur en vergelijk dat eens met je huidige salaris.

Ik ben geen prof. fotograaf en of dat er ooit van komt… ik denk het niet. En of ik dat jammer ga vinden. Weet zeker van niet. Respect naar de prof. jongens hoor.

Wil het een en ander niet uit je hoofd praten, maar bezint eer ge begint.

Succes.

• JeroenW

Ja, precies. Ik krijg ook enkele keren per maand te horen dat ik wel fotograaf kan worden. Moet er niet aan denken, dit is een hobby voor me en dat moet ‘t blijven. Wel zo ik zo af en toe wel ’s een opdrachtje tegen betaling willen doen maar da's meer om nog meer speelgoed te kunnen financieren

• Remco Jan

Je kunt ook veel leuke mensen tegenkomen in een beroep waar je met minder inspanning meer kan verdienen. Dus dat lijkt me niet echt een goed argument om fotograaf te willen worden.

Het beste argument waarom je professioneel fotograaf zou willen worden is dat je fotograferen het allerleukste werk vindt dat er bestaat, en dat de minpunten daarbij in het niet vallen. Maar dat geldt in principe voor ieder beroep.

• Remco Jan

Ik heb in het verleden hetzelfde gehad. Een tijdje als bijverdiensten gedaan, maar na de zoveelste catalogus fotosessie had ik het wel gezien eigenlijk. Ik heb er destijds wel leuke apparatuur van kunnen kopen.

• De Tobfotograaf

Ad schreef:

> mooiste vak wat je kunt hebben.

dat is nouw weer zo jammer als je van je hobby je beroep maakt. nu ben je je mooiste hobby kwijt.