Hallo,
Om mijn kinderen op het voetbalveld beter te kunnen “schieten” ben ik op zoek naar een lens om mijn set uit te breiden. Het toestel dat ik gebruik is de Canon 40D.
Ik heb nu een Sigma 17-70, een Canon 50 f1,8 en een Canon 55-250 IS. De 250 mm is veel gevallen te kort om het hele voetbalveld over te steken en daarom dacht ik aan bovenstaande lensen. Ik denk dat 500mm wel een vereiste is.
Ik weet dat de 150-500 beeldstabilisatie heeft en dat kan helpen op deze afstand, maar ja, het 50-150mm gedeelte dat de Bigma er bij heeft, kan soms ook handig zijn. De 150-500 is goedkoper, maar als ik de 50-500 koop, wil ik wellicht mijn 55-250 verkopen (alhoewel die wel lekker licht is en de 50-500 natuurlijk niet)
Maar welke lens is beter. Ik heb verscheidene tests gelezen, maar kan op de één af andere manier niet een site vinden die allebei de lenzen heeft getest om op die manier de kwaliteits verhoudingen goed te vergelijken….
Wie kent beide lenzen en kan mij wat vertellen over de verschillen in kwaliteit en de pro's en cons?
Alvast bedankt!
Groetjes van Rudo