2e prijs gewonnen bij Art Interview: internationale wedstrijd!!

• Edwin J.

hier de link,

http://www.art-interview.com/CompetitionWinners/competition_winners.html

Gr Edwin J

• JeroenW

Gefeli! Vind je serie mooier dan de winnaar.

• Vaarclub

Zo Edwin, das niet niks.

Van harte gefeliciteerd, je mag er trots op zijn!

Bovendien een prachtige uitbreiding van je portfolio.

• Nikon Sjoerd

Gefeliciteerd met de behaalde plaats.

Wil eigenlijk weten of je met bestaand licht hebt gewerkt, maar ik denk het niet

omdat vooral bij foto 2 en 3 heel veel schaduw onder de kin zit.

Of heb je de foto naderhand nog nabewerkt, en hoe dan?

Heel gedurft trouwens die barcode op de arm.

• Nikon Sjoerd

Jeroen waarschijnlijk komt je mening doordat je zelf ook fotografeert en dan daar iets meer mee hebt dan ruimtelijke kunst.

Ik zal niet roepen dat ik het wel met de jury eens ben, maar het zijn 2 totaal verschillende diciplines wat alweer een appel peer vergelijking kan geven.

Ovrigens zie je wel vaker in prijsvragen enorme verschillen in beoordelingen… maar ja daarvoor zijn hun (gelukkig?) jury en niet wij.

Zelf kan ik niet zo snel een algemeen thema bij de 3 winnaars zien. Maar wellicht was dit ook niet de bedoeling. Op de site wordt ik daar niet veel wijzer uit.

Edwin, kan jij dit ons misschien uitleggen?

• Ad

Yep Sjoerd, en dat is dus ook meteen wat ik een beetje on-natuurlijk vind.

De gloeilamp die daar zo mooi in beeld is gebracht kan nooit een dergelijke schaduw werpen.

Voor de rest een mooie serie en van mij had je de 1ste prijs mogen winnen.

Goed werk.

• Nikon Sjoerd

Over on-natuurlijk gesproken, de 2e prijs winnaar:

http://www.art-interview.com/CompetitionWinners/competition_winners-012.html

Net Erwin Olaf… hoe doen ze het toch he! Visagie ongetwijfeld, maar dan in PS verder. Hoe?

En toch blijft het mooi.

• Edwin J.

bedankt allemaal. De beelden zijn te klein om te zien waar mijn thema over gaat. Mijn thema gaat over globalisering, en mijn fantasie: het exclusieve, ambachtelijke, de middenstander, in de toekomst als gevangene vh kapitalisme. Om te refereren naar het verleden heb ik bewust modellen gebruikt die op leeftijd zijn.

Wat je ziet zijn 3 personen op leeftijd met elk een tattoo op hun linker onderarm (conform de joden, W.O.II). De tattoo's zijn zgn. registratiecode's van respectievelijk: Mc. Donalds, Microsoft en Shell. Ik heb deze op de computer ontworpen, ben ermee naar een tattoo artist gegaan en deze heeft er conventionele tattoos van gemaakt, dwz ze gekopieerd op een soort carbonpapier om normaliter een tattoo te zetten.

De foto..ben naar de bunkers van ijmuiden gegaan, heb voor het licht een aggregaat meegenomen. Het lampje, zichtbaar in de foto, is een ouderwetse 60 Watt lamp. Dit was uiteraard veel te weinig licht. Heb daarom een soort hengelconstructie gemaakt van een statief en dweilstok, zodat ik er een 500 Watt fotolamp boven kon hangen. Als film heb ik geschoten op Kodak Portra 800 Iso. Kon nog net uit de voeten met F5.6 en 1/60. Vervolgens heb ik om een futuristisch effect te krijgen, de negatieven als dia's laten ontwikkelen. Deze moesten volgens het vaklab 4 stops worden gepushed!! Qua nabewerking heb ik enkel de kleuren iets minder verzadigd.

• Ad

Heel weinig visagie. heel veel ps.

het is totaal niet mijn smaak.

Mijn zoon maakt ook van dat soort dingen en is er heel goed in, maar zoals gezegd, ik vind het niet geweldig.

In verschillende programma's kun je trekken met lijnen, grimassen maken, lange neuzen, totaal het plaatje veranderen. Ik zal dan wel ouderwets zijn, maar ik vind het niet mooi. Het is te veel een tekening.

• Charlotte

die site doet het volgens mij niet… :(