wanneer minste kwaliteitsverlies

• corrie

Ik wil binnenkort een foto af laten drukken en in een vierkante lijst inlijsten. Hoe kan ik dit het beste doen met het minste kwaliteitsverlies?

- Foto zodanig groot afdrukken dat het gedeelte dat ik in de lijst wil gaat passen en vervolgens de foto handmatig bijsnijden dat hij in de lijst past.

- Foto in photoshop zodanig bijsnijden dat hij vierkant wordt en vervolgens afdrukken met witte randen en die afsnijden?

Ben nog een beginner met photoshop, maar mijn gevoel zegt dat je bij de eerste optie minder kwaliteitsverlies hebt, omdat je minder bewerkingen uitvoert, klopt dat, of maakt het geen verschil? Maar met het laatste kan ik natuurlijk beter de uitsnede bepalen, omdat je toch vast zit aan bepaalde afdrukformaten.

• JeroenW

Als je netjes kan werken zou ik voor de eerste optie gaan. Ga anders 's langs bij een fatsoenlijke winkel en overleg.

• Remco Jan

Ik zou de foto gewoon rechthoekig afdrukken, en vervolgens langs de glasplaat van de lijst afsnijden. Je hebt dan op het laatste moment nog de mogelijkheid om een beetje met de uitsnede te spelen.

• corrie

Oke, bedankt voor de reacties. Dan ga ik voor de eerste optie. Heb een goede snijmachine thuis staan, dus dat komt wel goed.