Ik heb besloten een spiegelreflexcamera aan te schaffen, maar zie door de bomen het bos niet. Ik begrijp niets van allerlei toevoegingen achter het type en zou graag hier op deze prikpagina in een goede richting gestuurd worden.
Op dit moment heb ik een heel simpel digitaal cameraatje (ter grootte van een pakje sigaretten) wat heel handzaam is tijdens bijv. wintersport. Makkelijk in en uit de jaszak, al skiend hier en daar een fototje maken, op zich een ideaal dingetje, maar heeft duidelijk zijn beperkingen.
Mijn dochter bijvoorbeeld, is een fanatiek basketbalster. Als ik wat leuke foto's van haar wil maken heb ik altijd een leeg veld op de foto. Mijn toestelletje heeft geloof ik wel drie seconden nodig tussen het afdrukken en de uiteindelijke foto. Basketbal is dus duidelijk een te snelle sport voor mijn toestel.
M.a.w. ik zou graag een toestel willen waarmee ik wel leuke actiefoto's kan maken. Ook wil ik dat het niet te zwaar is, gebruiksvriendelijk en niet al te groot.
Het zou zomaar kunnen dat als ik eenmaal de smaak te pakken heb ik nog een serieuze amateurfotograaf wordt. Ik heb wel oog voor kleur en compositie (ben amateur kunstenaar). Ik wordt alleen altijd helemaal tureluurs van al die getallen die rond een camera hangen. Maar misschien ga ik dat ooit nog eens snappen.
Dus wie o wie gaat me vertellen wat voor mij een goede keus is?
Vast bedankt allemaal.
Gr. Marlene
p.s. afgelopen weekend heb ik tijdens een verjaardag een Olympus E510 even geprobeerd. Heb dus een klein referentiekader.