Wat is de beste keuze om mee te beginnen?
Een kit, met 1 of 2 objectieven? Of een losse body en dan 1 goed objectief erbij.
Ik wil er vooral mee kunnen zoomen, zoals vogels enz. dichtbij halen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Beste keus is, meestal, een kit met 1 objectief. Leer je jezelf kennen en je gewoonte's. Soms kom je echter kits tegen met een telezoom die goedkoop genoeg zijn dat het erg aantrekklijk is om dat meteen te kopen.
Voor vogeltjes vind ik 300mm echt minimaal en er zijn momenten zat dat de 150-500 van Sigma erg verleidelijk is.
B schreef:
>
> Het is niet alleen vogels, maar ook andere dieren en natuur.
> Of bijv. mooie “weer” momenten.
>
> Bij een kit zit meestal toch een 18-55 mm of 70-300 mm
Nee. Bij een kit zit iets wat bij 18 begint. Bij een kit met 2 lenzen doet men een 55-200 of 70-300
> objectief? Wat zou dan de beste keus zijn?
Er zal geen 70-300 als kitlens geleverd worden, daar is ‘ie ’iets' te duur voor. Kitlenzen zijn wel makkelijk hoor, alleen een 50 mm is wel erg beperkt voor portretjes of een paar alpacas in de dierentuin. Een mooi zoomlensje erbij van 18-70 of 18-55 (zit geloof ik als kitlens bij de nikon?) is toch wel het handigste.
70-300 is hartstikke leuk, maar je sleept je het ongans. *nog steeds een leuk klein zoomlensje erbij wl*
Mocht je willen starten is een kitlens van 18-70 mm een perfecte keus.
Bijvoorbeeld zoals Nikon ze aanbied. (goed bereik met prima beeldkwaliteit)
Daarnaast is een 50-500 mm van Sigma een perfecte keuze. Je hebt dan echt geen andere lenzen meer nodig.
Het enige nadeel is het gewicht. De Sigma heeft niet voor niets de bijnaam “Bigma”.
Voordeel is wel dat je niet meer naar de sportschool hoeft te gaan :-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?