hallo ik maak al en tijdje foto's maar nu wil ik ze graag gaan branden. Maar mijn probleem is dat ik niet wil als ik ze aan iemand uitleen hun de foto's eraf kunnen halen. Hoe “beveilig ”ik mijn cd's.
groetjes sil
Leen je beelden dan ook niet uit! Cd's zijn op geen enkele manier te beveiligen.
Dus inderdaad, kleine afbeeldingen erop of gooi in je uitleen beelden een watermerk.
Of gooi ze in lage resolutie op internet (flicker bijvoorbeeld) zodat je geen CD hoeft mee te geven. Aan wie wil je trouwens een CD geven waarvan ze de beelden wel mogen bekijken maar er niet af mogen halen? klinkt nogal tegenstrijdig lijkt mij.
Aan wie? Aan mijn klanten aangezien ik een hobbyfotografe ben(Ik ben de dochter van jan). En ik misschien later nog iets met die foto's wil gaan doen. En als ik ze op een cd doe en die aan de klant geef dan kunnen hun bijv. fotos zelf bijbestellen of uit laten vergroten. En daar gaat m'n winst! Snap je?
Groetjes Xenia.
Als jij voor klanten werkt neem ik aan dat je regels opsteld of een contract.
Daarin staat dat of de klant foto's krijgt of dat de klant geen foto's krijgt.
Er zijn klanten die absoluut eisen dat je de foto's op cd krijgen en dat kun je heel gemakkelijk in de foto een watermerk zetten met copyright teken en je naam.
Vermeld dit altijd ook in het contract of opgestelde regeling dat het copyright bij jou blijft. Op de rekening kun je dit ook altijd vermelden.
Er zijn ook fotografen die onder betaling van een goed vergoeding hun copyright afstaan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?