Monitor

• HarryS

Fotoos maken, leuk. Bewerken ook leuk. Maar mijn monitor wordt slechter.

Nu wil ik een nieuwe monitor aanschaffen van 24" en niet duurder dan 500 euro. Op internet heb ik gekeken maar ik heb geen verstand van die tech. gegevens. Kan iemand mij op weg helpen?

HarryS

• JeroenW

Dell en Apple hebben erg mooie 24“ schemren. Persoonlijk ben ik helemaal weg van Eizo schermen voor beeldbewerking maar bij Eizo koop je met 500 euro net een 22” scherm.

Samsung is trouwens ook niet slecht. Wat je ook doet, reserveer geld voor een kalibreer apparaat.

• HarryS

Is zo'n kalibreer apparaat erg kostbaar Jeroen? En ja, eerlijk gezegd kwam ik op het net ook op Eizo maar die was dacht ik 900 euro en dat vindt ik wel wat prijzig. Zodoende dus vraag……….misschien doorsparen. Maar ja, elke dag naar een slechte monitor kijken is ook een hele opgaaf.

• JeroenW

Een simpele spyder heb je al voor een euro of 90.

Goede schermen zijn duur. Moet 't perse 24 inch zijn? Die laatste 2 inch kosten een hoop extra.

• HarryS

Ik kwam op 24“ wide(16x10) omdat ik nu op 21” (4x3). Dan heb ik dezelfde hoogte qua beeld. Dan lever ik niets in. Kleiner beeld als nu lijkt mij geen optie.

• JeroenW

Tja.. is jouw afweging natuurlijk. Persoonlijk zou ik met een paar 19" schermen ook al tevreden zijn.

• desire milou

Ik heb zelf een 24 inch monitor van Hyundai de W241D, deze geeft super beeld.

heb ik via een leuke aanbieding gekocht.

http://24-inch-monitor.hardware.nl/

hier hebben ze ook heel mooie van Eizo en nog meer merken.

een echte aanrader

greetz en succes

desire