OK, wat is een 18-'tig zoomlens met stabilisatie voor rond de 200 euro?
Het lijkt wel een welles - nietus spelletje tussen canon en nikon. Ook ik heb getwijfeld tussen deze 2 en heb gekozen voor Nikon, dit omdat mijn collega er ook 1 heeft en dus de lensen dan wat makkelijker uitleenbaar zijn.
Zoals Jeroen al aangeeft, is het belangrijk wat je zelf wilt doen en je zult zeker een aantal lensen nodig zijn. Of de keus van Canon hoger is dan die voor Nikon betwijfel ik, wel weet ik dat de service van Canon perfect is en die van Nikon heb ik geen ervaring mee.
Het maakt allemaal niets uit. Als er echt veel verschil tussen die twee ‘mega’ merken zou zitten was er lang een failiet gegaan.
Canon of Nikon, het maakt niets uit. Beide maken prima camera's en dito lenzen.
Als je appels met appels vergelijkt zul je zien dat er ook niet veel verschil in prijs zit.
Wat je ook koopt, aan het merk zal het niet liggen, hooguit maakt het type verschil…. en ja….. beide merken maken zo af en toe ook een slechte serie.
Succes met de aanschaf!
Ik heb geld gekregen om een spiegelreflexcamera te kopen. Na vele vergelijkingen
tussen de canon en de Nikon heb ik voor de laatste gekozen. De D80 met Tokina
50-135 f/ 2.8 en Tokina 16-50 f/ 2.8. Bij elkaar een leuk setje.Vaarclub schreef:
>
> Het maakt allemaal niets uit. Als er echt veel verschil
> tussen die twee ‘mega’ merken zou zitten was er lang een
> failiet gegaan.
>
> Canon of Nikon, het maakt niets uit. Beide maken prima
> camera's en dito lenzen.
> Als je appels met appels vergelijkt zul je zien dat er ook
> niet veel verschil in prijs zit.
>
> Wat je ook koopt, aan het merk zal het niet liggen, hooguit
> maakt het type verschil…. en ja….. beide merken maken zo
> af en toe ook een slechte serie.
>
> Succes met de aanschaf!
hallo Sjoerd, wil ik jouw foto's evenaren moet ik goed oefenen. Heb jarenlang anoloog gewerkt maar digitaal is toch een ander verhaal.
Loop momenteel met een slijmbeursontsteking in mijn schouder, dus van fotograveren komt niet veel. Eerst maar revalideren en ik volg jullie gesprekken onderling wel, érg leuk en leerzaam.
Groet han
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?