Nikon of Canon?

• Stoter

Ik zit een beetje in dubio.

Als ik de diverse sites erop nalees zit er weinig verschil tussen de Nikon D60 en de Canon 40D. Duidelijk verschil is echter wel de prijs…..wat in het voordeel is van Nikon.

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan roepen???

• Ad

Mij moet je dat niet vragen.

Ik ben namelijk 100% Canon man.

Technisch volgens mij beter, minder ruis, betere bestanden, betere sensor, en zo kan ik nog wel even door gaan.

Anderen zullen je zeggen dat er geen kwaliteitsverschil is, dat het belangrijk is hoe hij “ in de hand ligt” en of je de bediening logisch vindt.

Ik kan je vertellen.

Je hebt de body niet de hele dag in je hand.

Elke bediening wen je aan en wordt logisch.

Lens aanbod is van en voor Canon groter ( verschil is klein)

Persoonlijk zou ik dus voor de Canon gaan.

• JeroenW

Ad is canon man, ik ben Nikon man.

Dat gezegd hebbende, ik vind dit een onzinnige vergelijking. Een D60 vergelijk je eerder met een 450D. Dan komt persoonlijke voorkeur om de hoek zetten.

Deze vergelijking wint de 40D. Alhoewel ze qua beeldkwaliteit alletwee erg goed zijn wint de 40D het op features en zelfs op ergonomie want het is gewoon een camera uit een klasse hoger.

Als het nou tussen de D90 en de 40D ging….

• Stoter

Oke, dus het prijsverschil is zeker de moeite waard haal ik uit jullie verhaal.

Ik geef liever meer uit voor iets waar ik langer tevreden over ben.

Thanks

• Ad

Dan was er nog steeds het “klasse verschil” :D

Jeroen kan wel tegen een grapje.

De 40D is een hele goeie body.

• De Tobfotograaf

Kijk niet alleen naar de body, maar ook even naar de software die je er bij krijgt.

Vervolgens naar het optiek (mits je origineel wilt) en de prijs die je dan betaalt.

Dan gaat mijn voorkeur toch steeds naar Canon uit.

• JeroenW

Prijsverschil is altijd de moeite waard, vraag is is het voor jou de moeite waard?

Wat wil je aan een camera uitgeven? Heb je daarnaast binnen een aantal maanden weer geld om dingen erbij te halen? WAt wil je gaan doen? Heb je al lenzen die je wilt hergebruiken? Wat vind je belangrijk in een camera?

Beantwoord dit soort vragen 's, kan zijn dat canon voor jou het beste is, kan zijn nikon of pentax of…

• Stoter

Geld is niet echt een issue momenteel. Ik wil uiteindelijk wel foto's kunnen maken van extreem dichtbij, vanaf grotere afstand (vergezichten, landschappen) en eigenlijk alles er tussenin. Ik dacht daarbij aan iets van 18-55 en 55-250 statieven

• JeroenW

Lekker als je dat kan zeggen.

Ik zou zeggen, kijk 's naar een nikon d90 met 18-105 om te beginnen. Canon heeft dan een 40D en … nou dat weet Ad wel.

• Ad

Voor de 40D is het lens aanbod enorm.

Als je even op www.digi2u.nl kijkt heb je een mooi overzicht.

Als geld niet heel erg belangrijk is, kijk je bij de betere Canon objectieven en bij de Sigma EX serie

Let op!! de EX serie.