Ion diascanner

• Petra

Hallo,

Ik heb een ION diascanner 2 slide gekocht. Tijdens het scannen heb je eerst een snapshot die helder is maar als de dia dan is gescand, dan is de foto helemaal overbelicht.

Wie weet raad?

• Antony

Bij scannen is het gebruikelijk dat er eerst een prescan komt en dan maak je de juiste instellingen voor de originele scan.

En dan kan je die scan nog eens bewerken in een fotobewerkingsprogramma.

• Kees

Ik heb het probleem dat de dia nog steeds negatief op de schijf geschreven wordt.

• Antony

Voordat je begint met scannen bij de instellingen aanvinken dat je of als negatief of als positief wilt scannen.

• ray

Hi Kees ,

ik heb hetzelfde probleem, weet jij intussen wat ik fout doe?

ray

• ray

waar moet ik dat dan instellen, ik kan nergens een vinkje zetten . . .

• George

Ik heb ook het probleem dat ik alleen negatieven op de SD kaaart krijg.

Aanvinken ? Wat moet ik aanvinken ? Ik heb alle instellingen geprobeert.

Reaktie SVP

• Antony

Ik ken deze scanner niet, maar open die negatieve afbeelding nou eens in een fotobewerkingsprogramma en dan heb je met enkele muisklikken van dat negatief een positief gemaakt. Probleem opgelost.

• Daniel

Ja, de jpg afbeeldingen zijn bij mij van slechte kwaliteit en overbelicht, terwijl de dia's van zeer goede kwaliteit zijn.

Ik heb het Ion aparaat al teruggebracht naar de winkel. Later kreeg ik het terug, ze zouden een ‘printplaat’ vervangen hebben, maar het resultaat is nog steeds slecht.

Weet iemand of er momenteel op de markt goede diascanners zijn?

• willem

Via Telegraaf-aanbieding ION film2SD gekocht.

Geeft fotonegatieven wel goed weer in schermpje, maar dia wordt niet als

positief weer gegeven, maar negatief.

Is het apparaat wel geschikt voor dia,s of hebben ze een fout gemaakt bij

de fabrikage.

Is er al iemand zover in dit forom die de juiste handeling/oplossing kan geven?

Bij voorbaat hartelijk dank.