Camera te vroeg overleden

• Ella

Mijn Canon 20D is helaas te vroeg stuk gegaan, ik heb nog niet genoeg gespaard voor een 1D. Nu zit in in dubio, de 5d (niet de mark II) kopen, ik heb immers toch als beginnend fotograaf een camera nodig. Of toch doorsparen voor wat ik echt wil??

Ik heb gehoord dat de 1D mark III vol fouten zit, zijn er hier mensen in het bezit van de 1D mark III, zo ja delen jullie die mening?

• JeroenW

Dat je baalt snap ik. Waarom wil je perse een 1d? Je kunt natuurlijk even rondzoeken naar een gebruikte 20d, minste deuk in je portemonnee.

• Joop

De fouten van de 1D is eenn opgeblazen verhaal. Inderdaad er zat een fout in de AF, maar onder bepaalde omstandigheden. Veel fotografen hadden er geen eens last van. Via de Canon outlet waren de 1D mark III tegen spotprijzen te krijgen. Tussen de 1500 en 2000 euro.

Ten eerst aan wat fotografie doe je. De 5D is voor landschap en potret fotgrafie bedoeld. De 1D is een algemeen gebruik voor een beroepsfotograaf.

En wat is er mis met de 20D. Sluiter overleden.

A. Waarom een 1D?

B. Waarom een 5D?

• Ella

A) Omdat ik beginnend beroepsfotograaf ben (ca. 3 jaar bezig, fotovakschool vakopleiding gedaan) wil ik het beste! Ik heb een portretstudio maar doe ook veel landschapsfotografie.

B) Omdat deze op dit moment in mijn budget past… wat mij het meeste aan deze camera stoort is dat ik er weer een accupack onder moet schroeven.

Ik kies trouwens voor canon omdat de objectieven net aan vervanging toe zijn.

Een 2e hands camera aanschaffen doe ik liever niet, ik heb een backfocus probleem gehad met de eerste 20d die ik had, ik ben als de dood dat ik er weer zo een tref.

• Joop

EOS 20D te koop

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=60272

EOS 5D met 400 Kliks te koop

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=60373

• Tamar

laten repareren?

• JeroenW

Tja, het is allemaal canon voor mij en dat systeem ken ik niet zo goed. Ik weet wel dat ik, zowel bij canon als nikon, serieus naar het model net onder het top model zou kijken. Die centen steek je liever in wat anders.

• Joop

Een 1D heb jij dus niks, dat is een overkill voor jou. Dat is een echte sportcamera gebouwd voor snelheid en nauwkeurigheid.

Dan zou ik toch voor een 5D gaan, een perfecte camera voor portret en landschaps fotografie. En er is nog niks mis mee met de oude 5D.