Welke camera voor erbij?

• Antony

Krijg nou wat. Schaap met 5 poten.

• kompjoetervilozoov

Neem stand M en zet de ISO op 100>opgelost> geen nieuwe camera nodig.

• Sandra

Hoezo verwend?

• Ad

Koop een Nikon, dan zie je pas wat ruis is :D

Grapjuhhhhhhhhhhh

Dit valt dus voor een “ boterpakje” heel erg mee.

Digitale fotografie heeft echt ook heel veel nadelen.

• Ad

Maar nog even voor het begrip Sandra, hoe had je hier de camera ingesteld?

• Sandra

Sorry dat weet ik even niet meer….ik heb namelijke verschillende dingen geprobeerd.

Op het grote formaat is de ruis echt heel goed te zien. Hier op dit prikbord zie je het niet goed. De scherpte zit gewoon niet in de foto.

Ik ga morgen terug met de camera en ga toch kijken voor een anderen. Misschien toch een iets duurdere.

• JeroenW

Je hebt een 400d, die heeft in vergelijking met die ixus echt een joekel van een sensor. Op het moment worden er veel te veel megapixels in die ukkies gestopt. Dan krijg je of wollige foto's door de ruisonderdrukking of je krijgt dit. Voor een “boterpakje” valt het echt wel mee. Een prettige 10x15 kun je er heus wel van laten afdrukken.

• Joop

Volgens mij stel je scherp op de verkeerde plaats, ten tweede staat er niet goed ingesteld. Want een Ixus kan heus wel scherpe foto's en foto's zonder ruis afleveren. Volgens mij is het probleem de fotograaf en niet de camera.

En ja je kunt de foto's niet vergelijken met een foto van 400D, ander type sensor en bouw. En veel kleinere sensor.

Gebruik je de standaad instellingen of heb je zelf iets aangepast.