Hoi!!!
Een paar jaar geleden kwam er familie van me over uit Australië. Er zijn die weken lekker wat foto's gemaakt, dat valt te begrijpen. Die foto's zijn ook op mijn harde schijf weggezet. Later, toen mijn harde schijf wat vol werd en mijn fotoboek inmiddels ingeplakt was, heb ik de foto's verwijderd.
Natuurlijk heb ik toentertijd ook een back-up gemaakt, op dvd.
Ik heb het hele mapje op de dvd gezet.
Als ik in mijn verkenner nu de dvd open, zie ik dus het mapje “ries en gladys” staan. Als ik daar op klik, krijg ik allerlei submapjes van verschillende dingen die we hebben gedaan.
Zo is er bijvoorbeeld het mapje “dierentuin”. Als ik hierop klik, zie ik ook keurig netjes de origineel geschoten foto's van de dierentuin. MAAR!!!!! In het mapje zit een mapje “dierentuin bewerkt”, als ik hierop klik, krijg ik miniatuurweergaven te zien met het jpg symbool (dat zie je normaal ook even als de foto's nog ingeladen moeten worden, later zouden dit plaatjes moeten worden) De plaatjes komen echter niet…… en als ik het mapje bewerkt naar een harde schijf wil kopieren, krijg ik de mededeling:
Kan (naam van de eerste foto uit het mapje) niet kopieren: Gegevensfout (Cyclische redundantiecontrole)
Op zich ben ik blij, dat ik alle originele foto's nog kan kopieren, het is dan wel wat jammer van mijn bewerkingen, maar dat kan ik altijd nog eens over doen.
Het grote probleem zit het in het mapje “foto's ries”, daar zitten nog een keer alle mapjes in met foto's die mijn neef zelf gemaakt heeft. Ook deze foto's kan ik niet meer kopieren, ik krijg dan dezelfde Cyclische redundantiecontrole fout. Zí'jn foto's heb ik dus nu niet meer, maar die zou ik wel graag willen hebben.
Wie kan mij een achteromweggetje vertellen hoe ik nog wel aan die foto's kan komen?????