Sony A300 beste digitale spiegelreflexcamera tot 500 euro

• Eddy's Merk

Sony heeft de beste digitale spiegelreflexcamera voor hobby- en amateurfotografen op de markt. De Sony DSLR A300, in de winkel al verkrijgbaar vanaf 375 euro, wordt door vakbladen met 8.1 beoordeeld en komt daarmee als beste uit de bus in een de categorie DSLR's tot 500 euro, zo blijkt uit een onderzoek van HetBesteProduct.nl. Het toestel verslaat daarmee opvallend genoeg marktleiders Canon en Nikon, die met hun EOS 450D en de D60 op een respectievelijk tweede en vijfde plaats staan. Ook het kleinere broertje van de A300, de Sony DSLR-A200, wordt door de kenners als een kwalitatief toestel gezien.

Linkje naar het onderzoek:

http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Artikelen/De_beste_spiegelreflexcamera.html

• Ad

Mag ik het als beroeps fotograaf met 30 jaar ervaring gewoon oneens zijn met de resultaten van het onderzoek?

• Joop

Dit is net zoiets als Kieskeurig en al die andere consumenten test ellende.

Je hebr er niets aan want de aangeleverde spullen zijn optimaal ingesteld en niet zoals wij ze in de winkel kunt kopen.

Ik weet uit ervaring dat men speciale mensen in dienst heeft die niets anders doen dat te zorgen dat men zo goed mogelijk uit de test komen

• JeroenW

In het artikel:

24 december 2008 door Ger de Gram en Kevin Wiggelman

En het profiel van Eddy's merk:

Naam: Eddy's Merk

E-mail: k_wiggelman@hetemail.com

• Eddy's Merk

Is dat zo erg JeroenW?

Ben benieuwd wat jullie vinden van onze conclusie…

• Ad

Niet mee eens dus, maar dat had ik al vermeld.

• Eddy's Merk

We hebben het hier ook over amateur- en hobbyfotografen, daar val jij na 30 jaar beroepsfotografie denk ik buiten, Ad. ;) De (inter)nationale vakbladen die wij in ons onderzoek meenemen hebben ook factoren als bedieningsgemak meegewogen in het eindoordeel.

Welke camera/merk zou jij aanraden voor deze categorie gebruikers?

• JeroenW

Eddy's Merk schreef:

>

> Is dat zo erg JeroenW?

Nee, maar kom er dan gewoon voor uit en zeg dat je enthousiast bent over de a300 en dat je een stukje hebt geschreven.

• JeroenW

Ik vind de sony's zeker niet slecht maar ook niet geweldig. Ik vind Sony als systeem nog een lange weg te gaan hebben.

Probleem met het sub-500 segment is momenteel dat er eigenlijk geen slechte camera's meer zijn, alleen goede en nog betere.

• Eddy's Merk

Ik heb zelf op de prikpagina geen oordeel geveld over de Sony A300 en schrijf er geen stukje over omdat ik zo enthousiast erover ben. Samen met een collega heb ik onderzoek gedaan naar wat (inter)nationale vakbladen de beste DSLR vinden tot 500 euro (dus niet ik). Daar is dit resultaat uitgekomen. Opvallend, omdat Canon en Nikon normaal de digitale spiegelreflexmarkt beheersen en Sony eigenlijk nog maar een nieuwkomer op dit gebied is. Misschien leuk onderwerp voor discussie dus.

Ook vind ik niet noodzakelijk om bij een berichtje mijn naam (en emailadres) te vermelden. Maar goed, ik respecteer ieder z'n mening.