CD of DVD

• Fred Noomen

Al vrij lang staan mijn opnamen op cd-rom, kan iemand mij vertellen of het enig nut heeft opnamen op dvd in plaats van cd te zetten.

Misschien een betere beeldkwaliteit ?

Wie geeft mij goede raad !

• De Tobfotograaf

maakt niet veel uit, wel om niet te lang te wachten met een copy te maken. de houdbaarheid is niet eeuwig

ook handig de oude cd-rom op een andere lokatie te bewaren, zodat onverhoopt bij brand, niet alles kwijt is.

• Joop

Het is toch verstandig zoals de Tobfotgraaf zegt, om max. iedere 2 jaar cd's of dvd's te kopieren om te voorkomen dat ze niet meer leesbaar zijn. Helaas zelf opgenomen dvd en cd's verouderen.

Koop wel kwalitatief goede dvd / cd's. Dus een goed merk, je hebt zelfs speciale foto cd/ dvd's met daaraan een leuk prijskaartje. Die zeggen dat ze 25 jaar mee gaan zonder te verouderen.

Wel een advies brand niet op volle snelheid maar op kwart tot halve snelheid van je brander. Komt de nauwkeurigheid en kwaliteit van de DVD te goede.

• JeroenW

http://www.verbatim-europe.nl/nl_26/product_dvd-r-archival-grade_27.html

• De Tobfotograaf

ik hept het niet zo op verbatim, maar dat is persoonlijk

• JeroenW

Voor houdbaarheid ik wel.

• Edwin

Hallo Fred!

Alles ok? De groeten alvast van die ‘blonde’ :D

Mijn advies: koop een HD met bijvoorbeeld 1 TB. Zet daar al je DVD's en CD's op. Het is bewezen dat een HD een veel langere houdbaarheid heeft dan een stukje plastic….. Mocht er wat gebeuren met je HD dan kun je die altijd nog laten repareren.

Groeten ‘Edwin’

• JeroenW

Ja…. dit noemen we een single point of failure. En je krijgt een drive meestal schoon terug van de reparatie, als 'ie al niet omgewisseld wordt.

• Nikon Sjoerd

Een hd laten repareren? Wat kost dat dan wel niet?

Ben benieuwd of ze ook de meldingen als “bad nul track” ed kunnen herstellen.

• Fred Noomen

Beste Edwin,

Bedankt voor je tip, en ja hoor het gaat hier meer dan goed.

Die die “blonde” in ieder geval de groeten van mij en vraag eens of hun al nieuwe software hebben om negatief naar cd-rom te zetten, want mijn laatste kennismaking met “nieuwe” software was dermate slecht dat het product onverkoopbaar was geworden, vandaar dat ze mij ook niet meer gezien hebben.

(Gelukkig heeft het FUJI-lab alles nog kunnen redden !)

Last but not least wens ik jullie een fantastisch en gezond 2009.

Groeten,

Fred.