nu eos 300D.. en straks?

• Gerard

Goedendag,

Ik ben de bezitter van een canon eos300D.

Ik ben opzoek naar een stapje beter.

Ik ben vooral op zoek naar een betere fotokwaliteit. Ik heb vandaag 2 toelstellen gezien. De canon 450D en de Nikon D60.

Is dit een verbetering? Is het een betere kwaliteit fotos?

Of zeggen jullie dat ik beter wat meer kan uitgeven en voor een andere gaan. Mijn budget is wel beperkt omdat het niet mijn beroep is.

Ik ga zondag voor 7 weken op vankantie naar Nieuw Zeeland dus wil ik hem wel voor die tijd aanschaffen.

Als er iemand is met een nuttig antwoord, wil die dat dan geven/

Alvast bedankt,

Gerard

• HarryS

Misschien beter om met je 300D te gaan. daar ben je aan gewend. En later voor iets beter kijken. Ik neem aan dat je niet elke maand naar Nw Zeeland gaat, dus gewoon op zeker spelen.

HarryS

• Gerard

Alle cameras werken in principe hetzelfde, dus daar ben ik niet bang voor. Maar eigenlijk wil ik weten of er duidelijk kwaliteid verschil is tussen de bovengenoemde cameras.

• willem

Hier een site waar je diverse toestellen naast elkaar kan vergelijken , is in het Frans maar naar de foto,s kijken zegt (soms) genoeg.

http://www.lesnumeriques.com/duels.php?ty=1&ma1=1&mo1=129&p1=452&ma2=1&mo2=533&p2=3275&ph=2

• Ad

Een 450D is een prettige camera. De techniek is jonger dan de 300, dus dat zul je merken.

Een belangrijke stap voorwaarts is het contrast en minder ruis.

• Joop

Heel simpel, je hebt nu lenzen voor je Canon en die passen niet op een Nikon.

En de 450D is zo'n grote stap voorwaarts ten opzichte van de 300D. In alle opzichten.

En er is geen duidelijk kwaliteits verschil tussen beide camera's.

Zo vlak voor de voor je vakantie zou ik gaan voor een Canon omdat je daar aan gewend bent.

• JeroenW

Ik zou niet snel vlak voor een spectaculaire vakantie aan de nieuwe spullen gaan. Die 300d, hoe goed of slecht 'ie ook is, ken je tenminste.

Wat doet 'ie niet goed? En hoeveel heb je al in het canon systeem geinvesteerd?

• kompjoetervilozoov

Koop liever een goeie lens (ik weet niet wat je nu hebt) als het te doen is om fotokwaliteit.