Laptop voor dig. beeldbewerking ...

• Rickster

Heeft iemand tips voor de aanschaf van een laptop, specifiek voor digitale beeldbewerking ? Ik denk aan tips mbt het beeldscherm (resolutie en afmeting), het interne geheugen en evt. merk.

Budget tot max. 1000 eu. Ik ben een hobbyist en geen prof, wel kritisch maar dus geen onbeperkt budget. Graag advies.

• willem

Heb zelf een sony Laptop prima beeldscherm , prima kleuren en contrast .

Weet niet of het nog zo is meer de spiegelende beeldschermen geven een mooiere beeld en contrast en ja na deel dat ze nogal reflexteren dus zullen ze niet op iedere plek een goed beeld geven .

• JeroenW

Ga 's in een winkel kijken naar iets met een knap beeldscherm. Knal daar dan 2 of 3 gb ram bij en je kan.

• Ad

Precies Jeroen.

Let wel op, vaak heeft een laptop niet echt geweldige kleuren. ( nogal blauw)

De grafische kaart is meestal niet geweldig, en dat is dan ook een reden om niet voor een laptop te kiezen.

De nieuwste laptops zijn in ieder geval weer een heel stuk beter dan een jaartje of twee geleden.

Ram erbij is wel een noodzaak.

• De Tobfotograaf

Bewerk je veel foto's en ook nog eens met grote bestanden? neem dan minimaal DDR2 of DDR3 Ramgeheugens en bezuinig dan niet op de hoeveelheid er van minimaal 3 GB

maar een alternatief wat dacht je van een mininotebook met evt een losse HD? handig voor op reis en beeldbewerken doe je maar thuis

• JeroenW

Ik heb hier een IBM T60. Pracht notebook, snel zat alleen van ‘t beeldscherm word ik niet blij. Gelukkig heb ik op ’t werk een prachtige 19" eizo om eraan te hangen.