Photoshop Mac en Windows

• Tradescantia

Hoi,

Bij mijn fotograaf (waar ik vaak mijn spulletjes koop en voor advies naar toe ga) worden er huis-tuin en keuken cursussen gegeven voor Photoshop.

Lijkt me geweldig, want ik heb zelf Photoshop Elements en kan er maar zeer moeizaam mee uit de voeten alleen: zij geven de workshops op een windows-gestuurde computer en ik heb zelf thuis Mac.

Zit daar dan veel of weinig verschil in qua opbouw van het programma?

Groetjes,

Trandescantia

• kompjoetervilozoov

Ik zou denken: geen verschil.

• Tamar

Geen probleem, is alleen iets anders vormgegeven.

• lekker tuffen

De gebruikers interface is het zelfde

Alleen de sneltoetsen zijn anders

Daarbij werkt op de mac het kleuren beheer anders met adobe ps dan microsuf

De uitwisseling van open staande lagen wil de pc nog wel eens moeilijk doen omdat het bestand te groot is voor windows.

En bepaalde bestands typen kent de pc niet.

• Tradescantia

Maar om een beetje handvaten te krijgen voor Photoshop moet dat, denk je, wel lukken op een windows-computer en dan thuis achter de mac.

Groetjes,

Tradescantia

• Flore

Er zit inderdaad nagenoeg geen verschil tussen. Geven ze wel cursussen Photoshop Elements? Want volgens mij zit er wel vrij veel verschil tussen Elements en ‘gewone’ Photoshop.

F.

• Vaarclub

Voor de gemiddelde fotograaf volstaat Elements prima.

Vaak wordt er wat minachtend gedaan over Elements terwijl dat volstrekt niet nodig is. (nu niet, maar in het algemeen word je uitgefloten als je met Elements werkt).

CS+ is een geweldig programma, zij het dat de gemiddelde gebruiker nog geen 7% van de mogelijkheden benut.

• Flore

Zeg ik dan dat dat niet zo is? Ik geef alleen aan dat je met Elements op je Mac waarschijnlijk niks hebt aan een cursus Photoshop CS3.

F.

• Tradescantia

O, dat weet ik eigenlijk niet!

Ga ik navragen!

Groet,

Tradescantia

• Vaarclub

Nee Flore, dat zeg je niet… en ik ook niet :-)

Volgens mij zeg ik nog uitdrukkelijk: nu niet, maar in het algemeen ……