photoshop en breedbeeld

• dagvis

Ik gebruik photoshop op een normaal formaat beeldscherm. Wat ik erg lastig vind is dat je gereedschappen altijd over je foto staan, of je foto is niet vol in beeld.

Vraag : heb je op een breedbeeld scherm je volledige foto in beeld, en ernaast je gereedschappen aan de linker en rechterkant ? Wie heeft hier ervaring mee ?

groeten,

Frank.

• Charlotte

Als het goed is kan je je gereedschappen slepen… Verder kan je je foto iets groter of kleiner maken: links onder kun je het percentage wijzigen, of met appeltje + of -. Overigens geldt dit voor een apple. PC weet ik niks van :s

• JeroenW

Wat je wil. Persoonlijk vind ik 2 schermen nog prettiger.

• kompjoetervilozoov

Voor photoshop is smalbeeld juist prima, er is ruimte zat voor werkbalken aan de boven- onderkant.

Breedbeeld is een uitvinding om je iets te laten kopen waar je geen behoefte aan hebt.

Boerenbedrog dus.

• Antony

Ik ben gek op boerenbedrog; trouwens ook op boerenjongens.

• Vaarclub

Het is anders wel verrekte handig om 2 progs naast elkaar open te hebben.

(gebruik zelf Iiyama 24")

• Sip

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld maar ikzelf heb paint shop (dus niet foto shop) en als ik dat in breedbeeld open op de laptop dan is het beeldvullend net als bij 4:3 beeld. Op die manier houd je naast de foto die je bewerkt meer ruimte over want die wordt met de ware resolutie op het beeld gezet.

• kompjoetervilozoov

Sip schreef:

> over want die wordt met de ware resolutie op het beeld gezet.

Dat lijkt me toch niet!