Wat voor een digitale fototoestel is de beste?

• Nikon Sjoerd

Wat voor lenzen heb je erbij gekocht?

• Rudo

Volgens jouw berekning Sip, kan MiJo dus beter helemaal geen DSLR kopen want volgens jou ben je sowieso al 1650,– euro kwijt aan lenzen, een tas en reserve spullen.

Dus iets kopen voor onder de 1000 euro is geen optie?

Groetjes van Rudo

• Harry(O)

Hay Sip heb je de panasonic ingeruild?

• MiJo

Hoi,

We zijn gisteren naar de fotograaf om diverse foto's te bekijken.

Maar we hebben toch een digitale fototoestel gekocht en het is geworden:

SONY DSLR-A350

incl 2 lensen en gratis workshop!

En we kochten ook nog tasje en een 8gb CF card bij en dan nog geen € 900 euro gekost!

Je kunt hem op verschillende manier doen en bewerking kan je op JPEG, TIFF en RAW

We moeten nog experimenteren, maar we hebben al paar kiekjes gemaakt.

En we zijn op zich al tevreden, maar nu nog op weg naar workshop toe om nog meer te weten te komen over deze fototoestel! ;)

Groetjes

MiJo

• Sip

Nee die is te koop met alle spullen die ik erbij gekocht heb waaronder een 3.2 x teleconvertor en flitser en natuurlijk de tas.

• Sip

Als je begint met fotograferen moet je ook zeker niet meteen € 2000 of meer uitgeven.

• Sip

Ik heb een sigma 50 500 mm erbij en van een kennis een Nikon 18 - 70 mm om te proberen. Die zal ik waarschijnlijk wel overnemen.

• JeroenW

Rudo schreef:

>

> Volgens jouw berekning Sip, kan MiJo dus beter helemaal geen

> DSLR kopen want volgens jou ben je sowieso al 1650,– euro

> kwijt aan lenzen, een tas en reserve spullen.

>

> Dus iets kopen voor onder de 1000 euro is geen optie?

>

> Groetjes van Rudo

Natuurlijk wel.

• JeroenW

Da's een hoop geld!

• Rudo

Ja vind ik ook JW, maar de D90 wordt door Sip afgeraden omdat de body 850 kost en met toebehoren het totaal 2500 gaat kosten.

Ik denk inderdaad ook dat je best een beginners camera kunt kopen met een redelijke lens, je moet toch ergens beginnen, en voor een heleboel mensen is zo'n camera met een (dubbele) kitlens meer dan voldoende

JeroenW schreef:

>

> Natuurlijk wel.