advies gevraagd digitale camera tot 150 euro

• juubeltje

hallo,

met een baby op komst willen wij graag een goede camera kopen. mijn vriend gaat een SR kopen en is daar helemaal vol van. ik ook trouwens. toch wil ik er een handig cameraatje bijkopen die je ff los in je tas kan doen voor het snelle schietwerk zeg maar….

ik kom er alleen niet uit, wil max 150 uitgeven wie kan me advies geven???

ik wil:

makkelijk te bedienen, batterijen niet te snel op, veel fotoos oplaan mogelijk (dat je hem niet steeds moet legen) evt. functie van zwart wit erop

gewoon scherpe fotoos op een niet te moeilijke manier!!!

• JeroenW

Zwart/wit kun je echt veel beter op de pc doen.

http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/

• juubeltje

ik snap die tabel niet helemaal…………

• Tamar

Hoi, je geheugenkaartje (die je er altijd los bij moet kopen) bepaalt hoevaak je de camera moet ‘legen’. Hou er dan wel rekening mee welk geheugenkaart-type nodig is voor je camera want juist daar zit heel veel verschil in de prijs. Trouwens, met een 1 giga geheugenkaartje kom je al een eind, ik haal mijn twee giga kaartje al lang en breed leeg voordat hij vol is, gewoon omdat ik de foto's al wil zien :D

Zwart wit ben ik met Jeroen eens, dat kan je op ieder pc en geeft vaak mooiere resultaten, maar zit op elke simpele camera hoor (zwart wit, sepia, en ‘levendige kleuren’)

Kijk eens bij Panasonic, die hebben leukerdjes.

• juubeltje

als ik op kieskeurig kijk…………..staan er zoveel! het punt is dat ik gewoon zo moe ben van de zwangershcap en nog maar een paar weken te gaan heb dat ik het liefste hem gewoon deze week of nog liever vandaag wil kopen….zou zo graag ff wat feedback krijgen van: die wel en die niet (klinkt passief misschien maar wil dat niet zo over laten komen)

• willem

Heb zelf ook lopen zoeken om een “broekzak” camera er bij te nemen en de Canon Ixus 85 komt als erg goed uit de bus op diverse review sites, deze is op het www in Nederland te koop voor 150euro .

Hier heb je echt geen miskoop aan voor dat geld .

• juubeltje

heb je die zelf ook gekocht? en hoe bevalt hij???

• willem

Ik ga hem vandaag ophalen ,heb van het weekend de koop door gehakt welke het zou worden.

Zelf dus nog geen ervaring maar kijk een op KiesKeurig daar zijn diverse gebruikers ervaringen te lezen.

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/canon/digital_ixus_85_is/216254/

• JeroenW

Wat snap je er niet aan? Het is een test van 9 budget camera's/

• Gregoir

Onlangs kocht mijn vrouw een geweldig leuk cameraaatje voor onderweg:

Canon Powershot 590 IS. Prijs 119,- euro

Ongelooflijk wat dit cameraatje presteert voor deze prijs.

Heeft naast het display ook nog een lekker ouderwets zoekertje.

Gregoir