les cameragebruik spiegelreflexcamera

• Fred Greebe

Ik ben een oudere fanatieke fotohobby-ist in Amsterdam, en zou zo graag eens wat PRACTISCHE hulp krijgen van een ter zake kundige, bij het handmatig instellen van mijn spiegelreflexcamera.(Canon Eos 50D).

Wánneer gebruik ik wélke instelling in déze situatie.

Ik maak soms best mooie foto's, maar denk bij lange na niet uit mijn camera te kunnen halen wat er in zit. Wie helpt, of weet bij wie ik daarvoor terecht kan?

Niet voor les uit een boekje of foto-les, maar specifiek gericht op camera gebruik. B.v.d! Groet, Fred

• Antony

Wat dacht je van een fotoclub?

http://fotografie-club.startpagina.nl/

• Fred Greebe

Dank Antony. Zou ik ook aanraden, maar ik zít al bij een fotogroep. We werken met gerichte en vrije opdrachten. Maar het accent ligt op de gemaakte foto's, en niet specifiek op kameragebruik, dat bij iedereen verschilt. Ik zoek echt iemand die wil helpen om me MIJN camera beter te leren kennen!

• Charlotte

Hebben jullie niet bij de opdrachten dat jullie opschrijven welke instellingen je gebruikt, en aan de hand daarvan bespreken wat de gevolgen van bepaalde instellingen zijn? Ik zou zeggen: of echt les, of waar ik ook aan denk: een uitgebreid boek over specifiek jouw type camera… en als ze dingen uitleggen dit echt uitproberen…

• JeroenW

Ik ben niet zo handig met canon, anders zou ik zeggen kom maar langs.

• Fred Greebe

Zegmaar iedereen maakt gebruikt een fotobewerkingsprogramma. Dan heeft het weinig zin om nog te weten welke instellingen de camera had; er is te veel veranderd. Eerlijk gezegd red ik mezelf ook vaak op die manier.

Maar ik wil zo graag foto's leren maken die nauwelijks zo'n programma nodig maken.

• nancy

Probeer eens een volkuniversteit bij je in de buurt. Ik heb daar een cursus gevolgd van 6 lessen. 6 X 2 en half uur.

Ik heb er erg veel geleerd, ik moet daar wel bij zeggen dat er bij ons 8 mensen in het groepje zaten die niet allemaal dezelfde camera hadden. Maar onze leidster had best veel verstand van alle merken camera's , zodat ze iedereen goed kon helpen. Nu is 6 lessen echt niet veel je leert alleen de basis. Ik ga nu verder met de vervolgcursus.

• Charlotte

dat vind ik ronduit jammer, want het gaat juist om een samenwerking tussen jou en je camera, en daarna tussen jou en PS. Maar een niet zonder ander hoor…

maar zou echt eens naar zo'n boek kijken… kijk desnoods naar 2de hands!

• Ad

Een buitengewoon goed streven wat ik zeer ( zoals de regelmatig lezers hier weten) aanmoedig.

Ik geef echter workshops en cursussen die juist daar op gericht zijn.

• Gregoir

Als de afstand geen bezwaar is,ben je welkom in Berkel-Enschot bij Tilburg.

Gregoir

www.fotogregoir.dds.nl