flitser

• Harry(O)

Goede morgen allemaal

Gisteren toch de olympus FL 36R gekocht voor mijn Panasonic DMC FZ 50

En ook op deze camera werkt de externe flitser los van de camera in de slave functie.

Ben toch blij dat ik, ondanks het afwijzende advies van JeroenW toch besloten heb om deze Flitser aan te kopen. Jeroen schreef:

Een master zou me erg verbazen. Kijk 's wat metz maakt voor jouw camera.

Harry

• Tamar

Dan lees ik nergens een afwijzend advies? Ik lees dat hij niet denkt dat er een masterfunctie opzit en of je al aan een flitser van Metz hebt gedacht. Fijn dat je er verder blij mee bent :)

• Harry(O)

Klopt Tamar mijn vraag was inderdaad of er op mij camera een master functie zat.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=154&i=105442&t=105442#reply_105442

Deze vraag was naar aanleiding van één van jou topic's

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=154&i=105284&t=105270#reply_105284

Ik dacht dat er, naar aanleiding van dit antwoord, een master functie aanwezig moest zijn om de flitser los van de camera aan te sturen.

Maar inmiddels geleerd dat zoiets niet nodig is.

Ik heb begrepen uit jou post in de zelfde topic dat jij ook deze functie hebt gebruikt en dat elke camera een flitser met slave functie kan aansturen. Dus ook jou flitser als er in je omgeving een andere fotograaf de flitser gebruikt.

Ik had beter kunnen vragen of mijn camera het RC flitssysteem ondersteunde

Dus in die zin bedoel ik dat ik Jeroens advies niet heb opgevolgd.

Misschien heeft heeft elke flitser een slave functie maar dat weet ik als amateur niet.

Harry

• JeroenW

He, ik kan me ook vergissen, zeker op voor mij vreemde merken. Belangrijkste is dat je blij bent met je nieuwe aanwinst.

• Harry(O)

Hallo Jeroen

vergissen is menselijk.

Zelf bij Olympus maken ze fouten. Zo las ik in de handleiding dat de slave functie

niet werkt bij een camera die een voorflits afgeven. De fZ 50 camera is z'n camera met voorflits en toch werkt het.

Ziehier het bewijs.

NB. foto alleen bedoeld om aan te tonen dat het ook kan met voorflits, dus niet om de foto die is heel sterk overbelicht. Flitser stond toen nog op te hoge sterkte.

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/bE5yTOfy9fInPml8kA73pw

Groetjes Harry

• JeroenW

Zo shocking overbelicht is 'ie ook weer niet hoor. En ja, dat lijkt goed te werken

• Ad

De stofzuiger blijkt ook erg goed te werken bij Harry.

Tjee wat schoon.

• Harry(O)

Tja Ad dat is hier niet alleen de kamer maar het hele huis ziet er zo schoon uit.

Mijn vrouw heeft nl. een (stofzuig) fobie. :(

• Tamar

Heb ik ook last van, een stofzuigerfobie, ik heb hem dan ook maar ver weggestopt en fotografeer sindsdien voornamelijk buiten :D (zonder grapjes; lijkt me heel moeilijk te leven met zo een fobie als je kleine kindere hebt )

• Harry(O)

De kinderen zijn alle 3 uitgevlogen. (zij het een beetje gedwongen)

Maar ik woon er nog en dat is best moeilijk.

Niet alleen voor haar, zij KAN gewoon niet zonder stofzuiger.

Er staat er 1 beneden 1 boven en 1 nog ingepakt in de doos als reserve.

Ze raakt echt in paniek als ze niet kan stofzuigen.

Ik zal er maar niet verder op in gaan. Dit is een prikbord over fotografie voor ons probleem is er een ander prikbord. :)

Harry :)