Ik doe iets fout...blijf prutsen met de kleuren

• JeroenW

Ah….

OK….

Inderdaad, tijd voor een boekje over sluitertijd, diafragma en iso. Zoiets dus:

http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/basis1.htm

praten we daarna wel verder.

• Remco Jan

Maar dan nog… Staat de meting op matrix, centrum of spot? Ik had mijn camera eens per ongeluk eens op spotmeting laten staan, en je krijgt dan heel verassende resultaten als je denkt dat centrummeting aan staat….

• JohnF

Klopt, maar als men niet weet wat lichtmeting is, dan komt de volgende vraag: waar kan ik dat vinden en welk symbooltje……..

Begrijpen is er dan niet bij.

Ik ben best bereid mensen te helpen, maar geef geen cursus op een forum.

Ik geef zelf workshops voor beginners (en les op een opleiding) maar mag hier niet adverteren. Voor 85,- heeft iemand veel meer begrip voor basisbegrippen en begrijpt men het handboek grotendeels.

JohnF

• Ad

Bij mij voor € 93,–

Tweedaagse cursus voor € 193,– inclusief logies ontbijt.

• Tamar

Ja lieve schatten, hartstikke leuk zo een cursus als je 4000 kilometer verderop woont :D Ik ga lekker prutsen met mijn handleiding, ik kom niet helemaal uit een ei :) en ik kan mijn knopjes best vinden. Over het algemeen gaat het allemaal prima, maar specifiek met de 55 mm lens is het vaak overbelicht en zie ik vast iets over het hoofd :(

• JeroenW

Ad schreef:

>

> Bij mij voor € 93,–

>

> Tweedaagse cursus voor € 193,– inclusief logies ontbijt.

Full english ontbijt? :p

• JohnF

Er zal bij jouw in de buurt ook vast iets zijn.

Ander idee is een basisboek. Als je begrijpt wat je doet wordt het allemaal wat doorzichtelijker. en kan je je concentreren op het fotograferen. Het is net als met autorijden, continue moeten nadenken en vragen wat je nu weer moet doen haalt het plezier van het rijden weg.

Succes

JohnF

• JeroenW

Juist!