fotoverhaal op tv ?

• fotohans

Als ik met een of ander progarmma een fotoverhaal met muziek maak, b.v. van een reis, en ik zet deze op dvd, kan dit dan ook afgespeeld worden via een dvd-speler op de televisie? Zo ja, moet die dvd-speler dan aan speciale eisen voldoen ?

Hans

• Rudo

De DVD speler moet DVD +R, DVD +RW, DVD-R en of DVD-RW af kunnen spelen. Tegenwoordig kan geloof ik wel iedere DVD een eigen gemaakte DVD afspelen, bij de eigenschappen van het apparaat (in de handleiding, of op internet) staat dan welke beschrijfbare DVD's je kunt gebruiken voor dat apparaat.

Groetjes van Rudo

• fotohans

Domme vraag misschien, maar de dvd-speler hoeft het programma niet te ondersteunen of te “kennen” waarin de dvd gemaakt is ?

Hans

• Rudo

ALs jij op je PC met een programma een foto DVD maakt en die ook gewoon brand op een DVD, dan is het een DVD.

De DVD speler zal de door jou gebrandde schijf dan gewoon herkennen als een DVD film.

Groetjes van Rudo

• JeroenW

Nee dat hoeft niet

• Joop

Een goed programma zoals, NeroVision kan zonder problemen een DVD branden met muziek die te gebruiken is in iedere dvd speler.

• fotohans

Is Nero Visio gebruiksvriendelijk ? Niet gratis ? En kan er een flinke show van enkele honderden foto's mee gemaakt worden ? (ik heb gemerkt dat sommige programma's op dit punt behoorlijke beperkingen hebben).

Kent iemand Arc Soft ? Of Photo Story 3 ?

Hans

• Joop

NeroVision zit volgens mij bij Nero 8 in het pakket.

Inderdaad je kunt per map 100 foto's kwijt dan wordt er weer een nieuwemap(hoofdstuk) aangemaakt. Maar je kunt wel heel veel mappen aanmaken. Dus honderden foto's erop kwijt.

Er zit inderdaad veel verschil in de vele pakketten. Zoek maar eens met Google en de ene zweert bij dit pakket de ander met dat pakket.

Ik gebruik Nerovision om de foto's te laten zien bij anderen via TV via de dvd speler.

Zelf zet ik er nooit geen geluid onder. Vindt ik persoonlijk vervelend.

Bij mijn eigen tv kan ik zo de kaart lezer aansluiten op de TV en de diashow regelt de tv zelf verder wel.

• Rudo

Ik gebruik “memories on TV” Ik heb wel eens een DVD gemaakt van 600 foto's en 20 filmjes.

Erg gebruiksvriendelijk, en toch best veel mogelijkheden.

Het is niet gratis, maar ja…….

Groetjes van Rudo

• fotohans

Ik ga begin volgend jaar een bijzondere reis maken en ik weet nu al dat ik bij een aantal mensen thuis op de tv of in kleine zaaltjes met een beamer mijn reisverhaal moet laten zien. Vandaar mijn vragen over zowel presentatie op tv als het programma waarmee zo'n reportage gemaakt kan worden. Iedereen bedankt voor de reacties (en tips over programma's blijven welkom !).

Hans