te grote tas?

• Stefan

Goede morgen,

Ik zit met een vraagje over een camera tas.

Voor mijn slr + lens enzo ben ik opzoek naar een goede camera tas.

Ik ben in het bezit van een EOS 1000D + kitlens, een Tamron 80-210

hier moet binnenkort nog een flitser bijkomen wellicht en de verdere toekomst nog een andere lens (50mm bijv).

Nu heb ik te horen gekregen dat een tas als de canon gadget bag 100EG hiervoor eigenlijk te klein is. (zelfs al met alleen de body/ 2 lenzen).

Nu kan ik de gadget bag 10EG voor een mooie prijs krijgen maar deze is een stuk groter.

Wat ik me afvraag is of deze tas echt veel te groot is voor wat ik aan apparatuur heb en beter voor een kleinere tas kan gaan.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

• lekker tuffen

Elke tas is te klein

Zou zeggen ga naar een grote outdoor/vis zaak flemmix of beversport en koop daar een leuke tas

Deze tassen zijn net zo goed en kosten wat minder

tussen kerst en oud en nieuw krijg je extra korting

of bij foto-mundus net over de grens bij emmen

deze Sigma EX Pro 33 Kamerarucksack! voor 40 euro

Deze tas is in nederland niet te koop

Tamrac 5371 Travel Pack 44.90EUR

• JeroenW

Elke tas wordt vroeg of laat te klein. En canon maakt redelijke tassen maar er zijn zat andere merken. Ik ben zelf altijd wel gecharmeerd van lowepro maar ook crumpler maakt leuk spul.

Beste advies is ga naar een grotere camerazaak met wat je nu hebt en ga passen en kijken.

• John

Zelf gebruik ik een Loewepro met opbergruimte voor een laptop en ruimte voor 2 camera's plus voldoende ruimte voor tenminste 4 lenzen. En andere zaken zoals accu's, mobiele telefoon en onderin zit een hoes om de tas te beschermen tegen regen.

• JeroenW

Ik heb een flipside 300, ook dik tevreden over. De tas die jij hebt heb ik ook gezien maar vond ik te lomp. En zo zie je, een tas moet bij je passne. Ik zou bijv. echt niet gaan lopen met zoiets:

maar er zijn zat mensen dol op die dingen

• Joop

Een tas is nooit te groot. Je koop er altijd wat bij door de tijd.

Koop een tas op de groei.

Waar je wel over naar moet denken, koop geen tas met Canon erop. Een dief weet dan vanaf afstand aha een fototas. Helaas werkt dat tegenwoordig.

Dan moet je gaan nadenken, wil je een schoudertas of een rugtas.

Een schoudertas is handig als je regelmatig vanlens wilt wissellen of de camera regelmatig even in de tas wilt doen.

Een rugtas is weer heel gemakkelijk als je veel wandeld en of op excursies gaat.

http://www.lowepro.com/

http://www.taschenfreak.de/indexliste.htm

http://www.cambags.com/

Ik had zelf een Lowepro Slingbag 300 AW en een schoudertas Nova 2 AW van Lowepro.

Helaas door gezondheids redenen heb ik afscheid moeten nemen van mijn Slingbag en heb nu een Nova 200 AW tas, een schoudertas en een Nova 2.

En je kunt ook uit kleuren kiezen, zwart is niet meer standaard tegenwoordig.

• Han

Ikzelf heb een slingbag, maar dan van het merk m-rock, en bevalt me uitstekend moet ik zeggen. een bak ruimte, veel opbergplaats, zelfde als de slingbag van lowepro, maar dan een stuk prettiger geprijsd. kan 4 lenzen en een body+ lens kwijt, en dan hou ik nog ruimte over voor diverse ander zaken. heb wel voor de veiligheid een handdoek tussen de tas en de camera gedaan, puur voor het schuiven van de camera. (heb achteraf ook nog eens levenslange garantie, blijkt vanaf de website van m-rock)

inderdaad koop geen tas waar canon, fuji, minolta of iets dergelijks op staat, is roofgoed voor de minder eerlijke mensen onder ons. koop gewoon een tas die je lekker zit, waarmee je denkt dat je goed uit de voeten kan. passen is dus het devies.

heb wel een uur in de winkel bij bijna alle tassen alles staan inladen en uitladen, tot ik eindelijk vond wat ik zocht.

wens je veel succes

• kompjoetervilozoov

Ik heb een oud tasje waar Minolta op staat, geen verstandige boef waagt zich daaraan……

Zeer handig, camera met 2 lenzen kunnen er netaan in.

(Ik heb geen Minolta, nooit gehad ook, wel begeerd)

• Han

prima, maar ikzelf heb dus echt gekozen voor een tas, waaraan niet direkt te zien is dat er een dure camera inzit, vooral ook omdat ik nogal veel met het ding onderweg ben, en er dus ook een digitale videocamera inzit., heb er zelfs nog een of onder dingetje aan een sleutelhangerring aangedaan. als mijn vrouw hem draagt, lijkt het net een rugzak, valt helemaal niet op dat het een cameratas is.

een taskeuze is helemaal wat je zelf wilt, ken er ook genoeg, die gewoon een goedkoop tasje halen, camera en lenzen in een handdoek rollen en hem zo meenemen, een maatje van mij, heeft gewoon een oude schooltas (zo'n leren ding) heeft er wat handoeken inzitten en sjouwt zo rond met dat ding.