Panasonic DMC TZ5 of Canon Powershot SX110

• Pascal

Jeroen

Deze camer hier onder heb ik op dit moment:

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/sony/dsc-p41/specificaties/129394/

• JeroenW

Dan durf ik te stellen dat je er alleen maar op vooruit kan gaan.

• Pascal

Dat bedoel ik

Daarom ben ik op zoek naar een andere camera met veel optische zoom en veel megapixels.

Alleen de vraag is welke compacte camera heeft dat en welke is de scherpste?

• JeroenW

Meer megapixels en meer zoom garanderen geen scherpte.

• Pascal

Dat snap ik nu alleen hoe kan ik zien welke camera het scherpste is.

Ligt dat aan de lens zoja hoe kan ik zien hoe scherp die is? zoveel verstand heb ik er nou ook niet van.

• Karin

Ik zou zeker voor de canon gaan. Ik ben zelf ook in het bezit van deze camera en erg tevreden. Enigste nadeeltje: bij binnenfotografie en gebruik van flits laat de wegschrijfsnelheid een beetje te wensen over. Verder erg veel mogelijkheden en prettig in gebruik.

• Pascal

Karin bedankt voor de reactie.

Eigenlijk heb ik op dit moment nog geen camera nodig.

Stel dat ik een nieuwe camera koopt wordt het denk ik wel een Canon.

Als er maar geen geruis in de lens zit en de foto's goed scherp worden.

Pascal

• Joop

Ruis ontstaan door de sensor.

Scherpe foto's daar zorg jij zelf voor als fotograaf en niet je camera. Die is slechts een hulmiddel. Gooi hem van de automaat af en neem het heft zelf in handen.

Er is wel een regel betrefd ruis, Hoe meer pixels hoe sneller ruis zal ontstaan in donker omstandigheden op hoge ISO waarden.

Dan nog iest koop goede oplaadbare batterijen erbij bv GP 2700 MaH. Je zult zien dat flitsen en het wegschrijven van foto's veel beter verloopt. Dit zijn processen die veel energie vragen. Met goede batterijen met hoge capaciteit kun je dit voor een deel opvangen.

• Joop

Momenteel tot morgen bij een aankoop van Powershot SX110 IS, 40 euro retour via Canon.

http://www.canon.nl/For_Home/Acties/PowerShot7Daagse.asp

• JeroenW

Nogmaals, ga samples kijken, hetzij op een review site, hetzij via de camera finder op flickr.