Sony Alpha 200 of Alpha 300

• Dieky

Hallo

Ik twijfel tussen deSony 200 en 300.

Het verschil Quick Live View en de prijs natuurlijk.

Is Quick Live View al helemaal uit ontwikkeld ook kwa levensduur en fotokwaliteit.

Wat voor geheugenkaart kan ik hier het beste voor kopen?

Graag advies, alvast bedankt.

• De Dons

Prijs verschil is Alpha 200 € 399 en de 300 is € 499.

Live view is nog niet helemaal “uitontwikkeld” qua levensduur zal het scherm korter meegaan dan wanneer je alleen je gemaakte foto's erop terug kijkt dan wanneer je deze continue aan hebt staan in de liveview functie,de gebruikstijd van je batterij is ook korter,en de kaart die je kan gebruiken zijn alle CF kaarten van type normal tot extreme ,natuurlijk kan je ook een adapter gebruiken waar dan een MS in kan die heeft dan het zelfde formaat als een CF.

• JeroenW

Dieky schreef:

>

> Hallo

> Ik twijfel tussen deSony 200 en 300.

>

> Het verschil Quick Live View en de prijs natuurlijk.

>

> Is Quick Live View al helemaal uit ontwikkeld ook kwa

> levensduur en fotokwaliteit.

Nee.

>

> Wat voor geheugenkaart kan ik hier het beste voor kopen?

Een CF kaart

>

> Graag advies, alvast bedankt.

Wil je graag op een schermpje turen? Of liever wat geld uitsparen en door de zoeker?

• Dieky

Het gaat mij niet om de laatste 100 euro op zo'n camera.

Het lijkt mij soms handig als je via het scherm kunt fotograferen maar mijn vraag is eigenlijk is deze optie op de 300 niet levensduurverlagend?

Mvg Dieky

• kompjoetervilozoov

De levensduur van een digitale camera is irrelevant.

Allang voordat ze versleten zijn, staan ze op Marktplaats of verstoffen in tas of kast.

• JeroenW

Dat zal wel meevallen. Sony is best goed in schermpjes en bij de meeste instap spiegelreflexen stopt de sluiter er toch als eerste mee.

• Moros

Ik zou de Sony a300 nemen, lifeview werkt erg goed, heb er veel gebruikt van gemaakt op vakantie en resultaat was erg goed.