Nikon D3x

• Joop

De 24,5MP-camera is vooral bedoeld voor studio- en landschapsfotografen.

De nieuwe Nikon krijgt een adviesprijs van 7999 euro.

Als dit een camera is bedoeld voor landschap fotografie waarom dan de onderste grip er vast aan de camera, waarom niet zoals de 5d een losse grip leverbaar. Dit lijkt mij zeer onhandig bij gerbuik van een draadonspanner enz.

8000 euro……….. nie normal meer.

• JohnF

Zal wel lager worden. De D3 is bij bv Kamera-Express al 1200 euri's in prijs gedaald.

JohnF

• JeroenW

De mensen die graag een D3 willen aanschaffen hebben nu mazzel. Als je die 12mpix extra kan missen dan heb je nu een koopje.

• Nikon Sjoerd

Waarom is dit een camera die vooral bedoeld voor studio- en landschapsfotografen ?

Alsof deze 2 disciplines op elkaar lijken… wat een kul zeg.

Jammer dan dat ik deze camera niet kan kopen omdat ik aan evenementfotografie doe! :S

Maar ff zonder dollen… dit lees ik op de nikon site:

“Dankzij de gloednieuwe CMOS-sensor van 24,5 megapixels is deze nieuwe camera uitermate geschikt voor de meest uiteenlopende opnamesituaties, zowel in de studio als op locatie. Dit zal met name worden gewaardeerd door natuur-, studio- en modefotografen die geen enkele concessie willen doen.”

En waarom zou die grip onhandig zijn Joop? En een draadontspanner.. heeft deze camera daar eigenlijk nog wel een aansluiting voor? Gaat dat niet remote tegenwoordig?

• Remco Jan

7999 is toevallig (?) precies hetzelfde als de adviesprijs van de 1Ds III….

• lekker tuffen

whooooo

En geen fatssoenlijke lenzen voor full frame

Schiet niet echt op dan

En phase one heeft een leuke aktie nu met de 22 mp achterwand met camera en lens voor 10 mil

Deze midden formaat camera blaast de nikon om de oren

Dus

Kiezen echte fotografen voor midden formaat met digitaal gecorrigeerde lenzen

Met een hoger licht scheidend vermgen van de lens

• Oscar F1

Waarom is dit een camera die vooral bedoeld voor studio- en landschapsfotografen ?

Alsof deze 2 disciplines op elkaar lijken… wat een kul zeg.

Jammer dan dat ik deze camera niet kan kopen omdat ik aan evenementfotografie doe! :S

Omdat er meer sensoren op de Chip zitten zijn die kleiner.

Kleinere sensoren zijn minder gevoelig en presteren dus slechter bij minder licht.

Bij landschaps- en studio-fotografie is er doorgaans ruim voldoende licht,

en heb je geen last van het nadeel van de “te” kleine sensoren.

• Nikon Sjoerd

Die “te” kleine sensoren daarvan weten de heren camerafabrikanten anders toch maar weer elke keer een lager ruisniveau te laten presteren.

Dus die theorie klopt dus niet helemaal meer.