Nikon D3x

• Remco Jan

http://tweakers.net/nieuws/57045/specificaties-nikon-d3x-dslr-zijn-bekend.html

Niet geheel onverwacht….

• Joop

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=58691

Hopelijk presteerd deze camera niet zo slechte boven de iso 400 als de @900 van Sony. En waar heb ik het over, een test quote van de @900 van Pixelmania; De beeldkwaliteit is bij lage ISO-waarden en onder goede lichtomstandigheden goed. Voorbij de 400 ISO gaat het echter snel bergafwaarts.

Let op het is geen slechte camera, want verder in de test kwan de volgende quote voor; Voor landschapsfotografie en studiowerk levert de Alpha 900 een beeldkwaliteit die tot voor kort voorbehouden was aan digitale achterwanden.

En voor de Nikon geld helaas dat een bestand 75 mb groot word in Raw formaat.

• Jurjen_S

75 MB in RAW ?

Waar heb je dat vandaan?

75 MB in TIFF zul je bedoelen.

• lekker tuffen

1 GROOT voordeel

Een gigatische prijs verlaging de a900 kost rond de 2300 euro nu.

Deze kan niet het dubbel gaan kosten

• Joop

En wat is een RAW bestand, Het is geen afkorting zoals de bekende bestandsformaten voor afbeeldingen: JPEG, GIF, PNG, BMP of TIFF maar betekent letterlijk ‘rauw’ in de zin van ‘onbewerkt’

Bij Nikon heet dat NEF en geen TIFF. Het openen van NEF bestanden is eenvoudig: met de Nikon View of Nikon Capture plugin kunt u de bestanden bewerken en opslaan in 16 bits bestandsformaat (TIFF).

• JeroenW

Oh, kom op Joop. Dit is het vlaggenschip van het bedrijf wat recent de D90 en D300 en D700 heeft geintroduceerd. Die leveren na die drie echt geen camera die niet boven de 400 uit kan.

• Joop

Hoor je mij niet zeggen, maar hij gebruikt wel dezelfde sensor.

• JeroenW

Tja… ik vraag het me serieus af. Ik heb ook al gehoord dat ze een lading hebben terug gestuurd omdat ‘ie niet presteerde en dat ’ie daarom vertraagd is.

• Remco Jan

Je zou verwachten dat een NEF bestand uit deze camera's max. 50MB is. Je hebt tenslotte 24 Megapixels die allemaal max. 16 bits (=2 Bytes) gebruiken. Blijft groot overigens.

• JeroenW

Op elke nikon site.