nikon d90

• Charlotte

hmmm… technisch weet ik kennelijk nog wat minder… Kwa lenzen zit ik op zich nog goed… gaat dus alleen op body. Kan dit wel, want wat zijn Ai lenzen…???

zucht… technisch leek, je moet eens zien wat voor vragen ik soms op het mac/apple forum stel :s

• JeroenW

Ai zijn de oude lenzen die vanaf 1977 gemaakt zijn. Handmatig scherpstellen en er zit zo'n vorkje bij de diafragma ring.

• fotohans

Een 2e hands D70 (body) zit tussen de 150 en 200 euro, een 2e hands D70s levert iets meer op (Er wordt op marktplaats tot 300 euro voor gevraagd, maar dat krijg je er niet voor).

Hans

• fotohans

Als de D70 goed bevalt, moet je die gewoon houden. Kan je nog ff doorsparen (en is er intussen wel wéér een nieuwe !).

Hans

• Charlotte

Maar zijn lenzen die bij d70 heb gekocht, dus moet gewoon automatisch kunnen, toch?

• Charlotte

Toch al wat ouder, en lees steeds vaker over kuurtjes… bij mij moet ie af en toe al lang nadenken…

en doorsparen voor een nog betere, elke keer komt een nieuw type, toch een keer knoop doorhakken…

• Tamar

Die lenzen van je D70 kun je gewoon op de D90 schroeven, volledig compatible. (Ik zou het gewoon doen :D)

• JeroenW

Geen enkel probleem. Enige waarom ik het vermelde is dat lichtmeting met oudere Ai lenzen een van de punten is waarop de D300 zich onderscheid.

Sommige mensen vinden dat fijn want die hebben die dingen nog of die struinen, net als ik, graag op marktplaats naar koopjes.

• JeroenW

Kan me daar wat bij voorstellen. Mijn D50 doet het gelukkig nog prima maar als die kuurtjes zou krijgen is een D90 wel heel interessant.

• Charlotte

heb nu alle info op cameranu (waar ik altijd alles bestel) uitgeprint en eens naast elkaar houden (d90 en d300)… en dan binnenkort maar even ergens gaan ‘vasthouden’.