nikon d90

• Charlotte

Hallo,

Ik hoop dat iemand met de D90 werkt… Mij was bestaan volledig ontgaan…

Ik heb jaren met F90X gewerkt (semi-prof), en ben in 2004 digitaal gegaan met de d70. Op zich een fantastische camera, maar plots zie ik de d90, wist niet eens dat ie bestond. En daar mijn d70 al wat jaren mee gaat….Is de D90 het digitale broertje van mijn oude liefde? Ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen!

Bedankt!

Charlotte

www.charlottedirkse.nl

• De Tobfotograaf

niet dat de d90 niet of wel goed is, maar digitaal heeft niet veel meer met analoog te maken, typenummers zeggen niets over hun relatie tot de analoge series.

maar ik als canonbezitter geloof dat dat je de stap naar een d90 zeker de moeite waard zal vinden

• Tamar

d90 heeft zeker veel meer mogelijkheden dan de d70. Ik kon een tweedehands d80 krijgen, maar ik heb de d90 zeker overwogen. In vergelijking met de d70 kun je er echt wel wat meer mee, ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen!

• Charlotte

Ben ook benieuwd hoe die in de hand ligt… dat vind ik zo jammer aan de d-slr's; die zijn zo klein en ligt vreselijk in de hand…

iemand ook enig idee wat ik voor een tweedehands d70 zou kunnen krijgen…?

• Tamar

In de hand liggen is een relatief begrip….de FujiFinepix die ik hiervoor had was fijner. Met de 70-300 lens erop heb ik gewoon spierpijn na een ochtendje schieten, loeizwaar :(

• Charlotte

Ik moet echt wat zwaars hebben… maar zie al online dat ie 30 gram zwaarder is… ole!

• JeroenW

Broertje? Nee, eerder kleinzoon. Gewicht en afmetingen schelen niet veel, verder is het duidelijk dat er een aantal jaren ontwikkeling tussen zitten.

Leesvoer: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307057

• Remco Jan

Ik denk dat Charlotte refereert aan haar F90x. In dat geval: nee, de D90 kan je niet zien als het digitale broertje daarvan, al zijn de mogelijkheden van de D90 veel groter dan die van de F90x. Een D300 is meer het equivalent van de F90x, maar dan vooral vanwege de degelijke bouw.

Een D90 zit meer in het segment van de F70.

• Charlotte

Hmm, maar eens gaan snuffelen aan d300 en d90 en goed naar verschillen kijken. Kwa prijs scheelt het volgens mij maar een maandje langer sparen (al blijf ik een vrouw: als ik iets wil, wil ik het meteen!)

• JeroenW

Charlotte schreef:

>

> Hmm, maar eens gaan snuffelen aan d300 en d90 en goed naar

> verschillen kijken. Kwa prijs scheelt het volgens mij maar

> een maandje langer sparen (al blijf ik een vrouw: als ik iets

> wil, wil ik het meteen!)

Dat wil ik ook hoor maar ik heb 't geld helaas niet.

D300: meting met Ai lenzen, beter AF systeem, verzegeld tegen weersinvloeden

D90: iets gebruikers vriendelijker, video, goedkoper.