Twee nieuwe foto's (kunst in Tel Aviv)

• Tamar

• JeroenW

1 is sterk, wel is de witbalans net een tikkie mis. 2 weet ik niet helemaal, misschien dat matrix meten daar niet zo'n heel goed idee was.

Zie wel weer dat die nieuwe camera goed besteed is aan je.

• Tamar

wat stel je voor om aan die witbalans te doen? Ik had wel iets meer contrast al afgesteld in de nabewerking. Het gebouw erachter was natuurlijk wel helemaal van blauw glas..

En ja, die camera is echt fantastisch, nooit gedacht dat het zo zou schelen :D

• Ad

Geweldig!

Je hebt een Fan!

Een foto met alles perfect is dood.

Het gaat om WAT je fotografeert.

• Ad

En, ik wil mensen zien.

Mensen !

Ga de markt op en schiet plaatjes.

• JeroenW

Of raw schieten en in capture nx bijewerken, of stukkie wit papier mee en daarop een custom schieten of je gewoon niet al te veel van mij aantrekken. Het is niet schokkend veel ofzo hoor, meer puntje op de i

• Tamar

Ah, ik snap het, dat ga ik zeker een keer proberen met die custom witbalans.(Ik heb geen manual, dus ik heb nu meteen even zitten prutsen in het menu en ik ben er uit)

In RAW schieten doe ik nog even niet, eerst eens even de camera tot in de puntjes onder de knie krijgen voordat ik me ga storten op de bewerkingsprogramma's. Nu gaat alles op groot formaat in iphoto, en dan heb ik genoeg aan de basisfuncties daar.

Geheel terzijde; ik heb een flash SB 800, en ik heb zitten experimenteren met de flits los ernaast in de superslave-mode. Wat kan je daar een leuke dingen mee doen joh!

• Tamar

Bedankt! Deze week heeft eega beloofd dat we naar Mea Shearim gaan, dat wordt smullen!

• JeroenW

Tamar schreef:

>

> Ah, ik snap het, dat ga ik zeker een keer proberen met die

> custom witbalans.(Ik heb geen manual, dus ik heb nu meteen

> even zitten prutsen in het menu en ik ben er uit)

Kun je trouwens in pdf gewoon van de nikon site plukken. Ik heb zelf ook het e.e.a. bijeen geharkt dus mail ff als dat niet lukt. jeroen punt wijnands at gmail punt com

>

> In RAW schieten doe ik nog even niet, eerst eens even de

> camera tot in de puntjes onder de knie krijgen voordat ik me

> ga storten op de bewerkingsprogramma's. Nu gaat alles op

> groot formaat in iphoto, en dan heb ik genoeg aan de

> basisfuncties daar.

ok, nou, het komt ooit wel, merk je vanzelf

>

> Geheel terzijde; ik heb een flash SB 800, en ik heb zitten

> experimenteren met de flits los ernaast in de

> superslave-mode. Wat kan je daar een leuke dingen mee doen joh!

ja, ja, wrijf het maar in, da's een van de dingen die ik op mijn camera mis. :-(

• Tamar

Maar die slave functie zit op je externe flash, niet op je camera. Dus dan flash je met je camera en de externe gaat simultaan. Opdeze link kan je zien wat je ermee kan;

http://www.nikonusa.com/pdf/SB800_techniques.pdf

Ik wil dus in van die donkere kerkjes etc de SB800 op een voetje ergens achter een beeld oid zetten en dan schieten met slow synchro….moet heel mooi wordn. Nu ben ik alleen nog maar an het oefenen met een grapefruit :D