En het is geworden......

• Nina

Hallo, tijdje geleden heb ik hier een vraag gesteld over wat een goede startcamera (digitaal spiegelreflex) zou zijn voor een beginnend hobbyfotografe :

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=154&i=104834&t=104834#reply_104834

Inmiddels hebben we een camera aangeschaft:

Nikon D60 met daarbij zit een standaard lens 18-55.

Het was een aanbieding bij de mediamarkt, tussen 18:00 - 19:00 uur voor

€ 350,00.

We hebben daarnaast ook een tweede lens erbij gekocht, een 55-200 VR (vr is stabiliserend?). Deze werd voor € 250,00 incl, 2SD-highspeed 2GB kaartjes en een nikontas aageboden, ook tussen 18:00 19:00 uur.

Wat ik al eerder schreef, ben nog niet thuis in de terminologie van de fotografie, dus ik zal me al hobbyend in moeten gaan lezen en gewoon aan de gang gaan.

Weet iemand of het was is om die boeken aan te schaffen die over een bewuste camera gaan? Ik heb namelijk twee boeken op internet gevonden (bol.com) die gaan over de Nikon D60.

Iemand ervaringen met de D60?

Groetjes, Nina

• kompjoetervilozoov

In cameraspecifieke boeken zie ik helemaal niks.

De bediening staat in de hantlijding en algemene fotobegrippen/technieken zijn overal te vinden.

• HarryS

Daar ben ik het mee eens.

• Tamar

Mooie prijsjes! Veel plezier ermee!

• JeroenW

Fijne beginnersset, mooie prijzen.

Cameraspecifieke boeken zijn een beetje onzin vind ik. Wil je echt alle functie's doorhebben en lees je engels dan zou ik de gids van Thom Hogan bestellen.

Wil je een beetje handig worden met die camera experimenteer dan veel en kijk 's wat boeken in bij de boekhandel. Pak een boek, kijk erin en kies het boek waar jij heel snel een “aha!” moment bij hebt. Dat hoeft niet merkspecifiek te zijn.

• Remco Jan

Ik zou gewoon een algemeen fotografieboek pakken, en als je dat een beetje doorhebt gewoon de Nikon handleiding door gaan lezen. Alles wat de camera kan staat erin, hooguit een beetje technisch beschreven.