Voorstellen en gelijk maar wat plaatjes

• D

Hallo,

Mijn naam is Jeroen en ik lees al geruime tijd mee op dit forum. Nog niet erg lang geleden heb ik voor de vakantie naar Griekenland een camera gekocht om toch met redelijke foto's terug te komen. Met veel plezier heb ik ongeveer 1000 foto's gemaakt. Niet alle foto's zijn mooi genomen,moet nog veel leren…

Wel durf ik het aan om er een aantal hier te posten..(slik)

Uiteraard verwacht ik een mening (wederom slik) Ik hoop van deze meningen te leren om uiteindelijk nog betere “plaatjes” te maken.

Gr,JeroenM

Aan het strand

Al rokend in gedachte…

Zoon lief in het zwembad

• JeroenW

Welkom. Een fz-18 zie ik. Tevreden mee?

De foto's.

#1: Goed gezien, goed geprobeerd alleen hij werkt niet zo goed voor mij, ik hoop dat iemand anders daar wat over kan zeggen.

#2: interessant portret, wel erg dicht erop. Corrigeer 's de witbalans en de lichte onderbelichting, kijken wat je dan krijgt.

#3: Als foto niet slecht, hoek is niet de beste, voor in het familie album helemaal super natuurlijk!

• rob

Ben het mijn voorganger eens.

Bij de eerste foto zou je misschien wat met wat oplichten kunnen doen en eventueel wat met de kleurbalans schuiven.

Gewoon proberen met een kopietje.

• Ad

Foto 1 is een “ bagger foto” :D

Niet figuurlijk echter letterlijk.

Bij dergelijke foto's is de hoek waaronder je de foto maakt heel belangrijk.

Over belichting en bewerking wil ik helemaal niets zeggen, omdat ik dat in de meeste gevallen helemaal niet zo belangrijk vind. ( kijk naar de winnende foto van “ wpp”, een foto vol ruis en niet scherp)

Door het rechte, en het te hoge standpunt wordt de foto minder mooi.

Foto2

Te ver close-up wordt niets uitbeeldend in dit geval.

Foto 3

Familie kiekje.

Deed het pijn?

:)