EOS 1000D

• linste

Hallo,

Ik ben van plan om een digitale SLR aan te schaffen. Nu heb ik de EOS 1000D op het oog.

Dit is mede omdat ik nog een 3000N met 28-80 en een tamron 70-200 in de kast heb liggen. Dat zou betekenen dat ik alleen een body aan hoef te schaffen.

Nu heb ik al gelezen dat dit in principe zonder kwaliteits verlies gewoon moet passen. Er zouden alleen sommige functie's niet meer werken. Weet iemand om welke functie's dit gaat?

Ook heb ik gelezen dat het scherp stellen met live-view lastig zou zijn. Iemand hier al ervaring hiermee? Werkt het scherp stellen niet gewoon door de knop half ingedrukt te houden?

Ik weet dat ik het beste gewoon een winkel in moet lopen en het apparaat in handen moet nemen, heb alleen niet zulke goede ervaringen met verkopers. ga dus liever goed voorbereid naar de winkel.

gr.

Linste

• JeroenW

Over passen ga ik niet veel zeggen, daar ken ik Canon niet goed genoeg voor. Wel valt me op dat bij redcoon (momenteel het goedkoopste met de 1000d) het verschillen tussen body en kit maar zo'n 50 euro is. Dat kan heel handig zijn aangezien 28mm niet echt groothoek is op de 1000d en veel mensen dat wel graag willen.

Liveview is leuk en het wordt steeds beter maar voor mij is een van de sterke punten van een spiegelreflex toch wel dat je foto's gewoon met een zoeker kan maken en dat je niet meer op armlengte naar een schermpje hoeft te turen.

• kompjoetervilozoov

Lenzen:

Neem gewoon de kitlens erbij, die is veel beter dan de 28-80 en die Tamron doet het waarschijnlijk maar half (proberen kan geen kwaad)

Vergeet dat live view maar gewoon in het begin , als je het wil gebruiken wordt dat in de hantlijding wel uitgelegd.

Zonder live view gaat het primadeluxe..

Geen kopzorgen, gewoon de 1000D kit en daarna een lensje erbij naar behoefte.