De laatste foto's

• Tamar

Herdenkingsbijeenkomst van de moord op president Rabin

Geschoten door mijn 6jarige dochter :-)

Jeruzalem, vandaag.

• JeroenW

De eerste en de laatste zijn mijn favoriet. Jammer dat de eerste net nog iets te bewogen is. Verder lijkt het alsof je mijn tip over een klein beetje nabewerken hebt meegenomen, mooi werk!

• Tamar

Je hebt gelijk; ik loop ze nu allemaal even na, kleine moeite, groot plezier toch? Highlights, contrast en soms nog even een beetje de scherpte.

Het blijft heel lastig voor me om in het donker te fotograferen, ik neem aan dat ik iets fout doe. Alles is bewogen OF overbelicht van de fllits….ik ga er even vanuit dat met een nieuwe camera, met een betere externe flits en een driepoot, ik al een stuk beter ga worden hierin.

• JeroenW

Foto's in het donker is lastig. Check de handleiding van je camera ‘s of je de flits output wat omlaag kan brengen. Sommige mensen improviseren wel ’s een diffusor van een wit melkplastic filmbusje oid.

• Ad

Ik vind ze allemaal goed.

Foto 1 is geweldig.

Foto 4 zegt mij dat je ook in de studio aan de andere kant van de lampen kunt staan. ( als jij dat bent)

* kuch… slijmbal*

Jammer dat je bij foto 2 niet meer licht kon vangen en de militairen meer kon benadrukken.

Dan was de gevoelsfactor bij de foto groter geworden.

• Tamar

Yeah, that's me op foto vier :-)

Het was echt prut fotograferen, veel hele donkere hoeken, maar weer wel allerlei projectoren die fel licht gaven, en een slow synchroflits die gewoon niet ver komt. Soms is dat het meest frustrerende, je ziet allemaal gave platen en het komt er gewoon niet uit.

Ik heb dat stelletje er nog een keer op staan waar je die militairen wel goed ziet, maar daar zijn zij weer helemaal bewogen.

Volgend jaar gewoon nog een keer met mijn nieuwe camera, externe flash en driepoot (zei zij hoopvol)