Iemand ervaring met de nieuwe Panasonic Lumix G1?

• Tamar

De vraag staat er al. Hij kreeg nog al goede reviews.

Ik heb nu in mijn keuzerijtje staan;

1. de nieuwe Nikon D 90

2. Canon EOS 450

3 Panasonic Lumix G1

In willekeurige volgorde.

Ik heb begrepen dat er tussen Nikon en Canon nogal wat nijd is tussen de gebruikers, maar dat even terzijde latend; iemand een goede reden waarom ik 1 van bovenstaande cameras NIET zou moeten nemen?

Nogmaals mijn eisenpakket; hoge lichtgevoeligheid, snelle afdruksnelheid, Mac-compatible ( Mini usb) Zoom hangt dan alweermeer af van de lens de ik erop wil hebben.

Met vriendelijke groet

Tamar

*die vanavond weer heel wat geschoten heeft op een vredesmanifestatie ter ere van Itzchak Rabin, maar alles nog even goed moet uitzoeken*

• Rudo

De sensor van de G1 is een stukkie kleiner dan de andere twee. Ik heb nog geen volledig verslag gelezen van de G1, maar de vorige panasonics, blonken uit mijn geheugen, niet uit in de hogere ISO instellingen…..

Rudo

• Remco Jan

Een Nikon kan je in ieder geval makkelijk op een Mac aansluiten omdat deze zich gedraagt als een externe USB drive. Voor Canon moet je extra software installeren (hoe dat zit met de Panasonis weet ik niet).

Al zou je voor het gemak altijd nog een externe USB of Firewire kaartlezer kunnen gebruiken. Vind ik zelf handiger dan de camera op mijn MacBook aansluiten.

• IljaK

Volgens mij kun je deze 3 camera's helemaal niet vergelijken,Eos 450D gaat tot ISO1600,3beelden per seconde en is de wat oudere camera van de 3(wel goede reviews),Panasnic is weer heel nieuw,micro 4/3 systeem heeft zich nog niet bewezen(wel lekker compact en ISO3200) en de Nikon D90 is de snellere van de 3 met 4.5 beelden per seconde,ISO3200 en HD video functie(is wel de grootste qua formaat,en de duurste).

Zou toch kiezen tussen Nikon of Canon al is het alleen maar omdat je er zoveel voor kunt krijgen….

Succes,

IljaK

• John

Voor het overzetten van foto's gebruik ik altijd een kaartlezer op mijn Mac. En ik weet niet beter of er zijn alleen USB-kaartlezers.

En staan de foto's eenmaal op de Mac dan altijd kaartje uit de lezer en in de camera weer laten verwijderen. Nooit doen op de computer. Net zoals het formatteren van de kaart.

En laten we hier nou weer niet in een discussie verzeilen welk camera-merk beter is.

Bestaan er eigenlijk nog wel slechte camera's?

• Tamar

Ehm, ik doe het tot nu toe altijd zo; mini USB in de camera, en dan in de computer. IPhoto opent automatisch, foto's invoeren, originelen verwijderen en klaar is kees. waarom moet het dan met een aparte kaartlezer?

Wat de cmaeras betreft; slachte cameras zijn er denk ik niet meer in die prijsklasses, maar wel meer of minder waar voor je geld. In ieder geval zie ik door de bomen het bos niet meer :(

• kompjoetervilozoov

John schreef:

>

>

> En staan de foto's eenmaal op de Mac dan altijd kaartje uit

> de lezer en in de camera weer laten verwijderen. Nooit doen

> op de computer. Net zoals het formatteren van de kaart.

>

Ik heb altijd (sinds 8 of 9 jaar dus) nog nimmer kaartjes gewist in de camera en altijd geformatteerd in de computer.

Nog nooit ook maar 1 probleem gehad…

Waar die flauwekul vandaan komt? Napraterij IMO

• kompjoetervilozoov

Sommige merken worden niet herkend als verwisserbare schijf (Canon).

Daarom een kaartlezer., voorkomt ook vage problemen met het overzetten….

• kompjoetervilozoov

1-De Nikon is de beste van de 3, maar goede lenzen zijn zeer prijzig

2-Ik zou liever de 1000D nemen, hiermee worden minder problemen

gerapporteerd dan met de 450D

Voor Canon kan je in iedere prijsklasse wel wat leuke lensjes vinden

3-Het microFT systeem ziet er leuk uit, maar de vermoedelijk zijn de ruisprestaties wat minder dan Canon en Nikon.

Bovendien zijn de speciale lenzen aardig aan de prijs in het begin.

Volgens de berichten komt er ook een adapter voor FT lenzen, het aanbod wordt dan wat groter , maar nog steeds erg beperkt.

• JeroenW

Ik zou de D90 nemen maar ik zit al (tevreden) in het nikon systeem. De canon is zeker ook een fijne camera en goedkoper.De G1… ik vind het wat vroeg, zou even wachten tot een van de grote jongens 'm gereviewd heeft.

Ga sowiso 's naar een winkel om ze vast te houden en kijken waar je meteen voor valt.