leuk winterplaatje van vorig jaar
Brulboei schreef:
>
> Wat is daar mis mee???????
Nou als er maar één site is waarop je foto's kan plaatsen en die vervolgen wegens compressie enz. een ramp van elke foto weet te maken, dan is dat mijnalbum.nl.
Ik weet niet de beste aan te wijzen, heel veel zijn erg goed. Mijnalbum is echter wel veruit de slechtste.
Hallo heren en dames,
ik geloof niet dat het hier om www.mijnalbum.nl gaat, het gaat alleen om de foto en het commentaar hier op. dat mijnalbum waardeloos is, is mij bekend, ik gebruik het dan ook alleen om foto's online te kunnen zetten zodat mijn ouders en schoonouders vrij eenvoudig de kiekjes van de kleine kunnen zien. niet meer niet minder, alle foto's die ik maak, staan zonder compressie op mijn externe harde schijf. maar om nou wekelijks 1400 mb naar mijn ouders en schoonouders te gaan mailen, lijkt mij nou niet echt erg prettig voor de 386 van mijn ouders.
Beste Han,
Van die bewuste zaterdag zijn vele foto's verschenen. Om een beetje nuttig commentaar te kunnen geven op zo'n foto anders dan de ahh's en ohh's met een hoog familie gehalte, heb je een fatsoenlijke afbeelding nodig. Details zijn op deze manier te beoordelen en juist de details verheffen een foto meestal tot meer dan 13 uit een dozijn.
Zoals het plaatje er nu staat is m.i. een 13 uit een dozijn geval. Het natuurverschijnsel is weliswaar mooi, maar qua compositie had je een veel aansprekender foto kunnen maken. Het is meer een kiekje dan een foto. Mijnalbum draagt zeker bij aan het kiekjesgevoel bij dit plaatje.
Wat zaken die ik zoal zie:
- het onderwerp is wat abrupt afgesneden, waarom geen staand formaat?
- wat voor lijnenpatroon had je voor ogen?
- hoe wil je dat de kijkrichting is; de lijnen werken nu als een bord spaghetti
- de horizon staat op ongeveer 50%, terwijl de derdenregel vrij gangbaar is. Je kan hiervan natuurlijk afwijken, maar dan moet je een effect nastreven. Dat mis ik hier
@efka, kijk hier heb ik wat aan, gewoon normaal commentaar, het is inderdaad een kiekje, zo uit de gauwigheid genomen, overigens met een digitale compact camera, staand is nooit bij mij opgekomen, het ging mij eigenlijk alleen, om het abrupte verschil in de kleuren wit en blauw, waarin ik de grilligheid van de boom wou meenemen. had gisteravond al even snel gekeken of de foto op de laptop stond, maar helaas de foto stond alleen op de externe harde schijf, en ik had geen tijd meer om hem daar op te zoeken, dus vandaar dat het mijnalbum werd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?