Ik zou nog eerder de 28-300 van Sigma aanbevelen dan de meeste 18-200's
Maar als het wisselen van lenzen zo'n probleem is, waarom zou je dan een dslr kopen? Dan ben je met een superzoom compact veel beter af.
Met een dsrl krijg nieuwe (creatieve) mogelijkheden en kan je andere dimensies van de fotografie ontdekken. Een 18-200 draagt daar niet aan bij. Voor de eigenschappen die een foto bijzonder maken is het te veel een compromis tussen het van alles wat (en vervolgens niets echt goed).
Een camera is niets meer dan een stuk gereedschap en je koopt “high-end” gereedschap omdat je iets wilt wat met dat gereedschap goed kan.
Als het alleen om huis- tuin- en keuken gebruik gaat, moet je je afvragen of je wel een dsrl wil hebben. Zo'n apparaat heeft veel knopjes en instellingen, maar behalve vele kansen kan door al die knopjes ook een doolhof ontstaan, waardoor de kans op mislukte foto's alleen maar groter wordt.
Bij Fotokonijnenberg is het geen dozen schuiven. Dat kan als je net zoals ik weet wat je wil, via de snel balie/kassa, heel snel geholpen worden.
Je wordt er goed voor gelicht als je dat wil. Maar dan moet je niet op zaterdag gaan, want dan is het altijd inmens druk.
Maar heb je zelf slechte ervaringen met Konijnenberg of ben je zoals velen die roepen wat een ander roept zonder zelf ervring te hebben.
Over Foto Klein hoor ik de laatste tijd niet veel goed via de vele nieuwsgroepen en forums.
Ben het helemaal met Joop eens, ik heb uitstekende ervaringen met Konijnenberg, óók wat service betreft. Hoe druk het ook is, ze nemen alle tijd voor je.
Maar om terug te komen op de lenzen: ik blijf van mening dat een 18-200 een prima reislens is. De 28-300 van Sigma geeft ook goede resultaten, maar dan mis je de groothoek. Voor het gebruik binnen Nederland is 18-70 of 18-135 prima, eventueel met nog een afzonderlijke telezoomlens.
Hans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?