aanschaf camera

• Han

geachte heren en dames,

ik ga binnenkort een Digitale spiegelreflex aanschaffen.

rekening houdend met onderstaande punten zou ik graag jullie advies willen over jullie keuze.

1 beginnend fotograaf, dus een goed in te stellen menu zou prettig zijn

2 body moet meerdere jaren meekunnen

3 moet werken op de mac (plug and play) dus niet alleen kaartje overzetten)

4 zou er graag een lens van 18-200 mm bij hebben, omdat deze een groter bereik heeft.

5 budget is ongeveer 1000,- euro

welk merk en vooral welk type zouden jullie kiezen?

ga vooral veel verschillende onderwerpen fotograferen, zoals actie, auto's/vrachtwagens/motoren, kinderen, gebouwen, natuur

is een 18-200 mm lens een goede keuze, of toch liever 2 verschillende lenzen.

ik hoor jullie reactie graag, probeer hem te onderbouwen, daar leer ik het meeste van.

m.v.g. Han

• JeroenW

Han schreef:

>

> geachte heren en dames,

>

> ik ga binnenkort een Digitale spiegelreflex aanschaffen.

>

> rekening houdend met onderstaande punten zou ik graag jullie

> advies willen over jullie keuze.

>

> 1 beginnend fotograaf, dus een goed in te stellen menu zou

> prettig zijn

> 2 body moet meerdere jaren meekunnen

> 3 moet werken op de mac (plug and play) dus niet alleen

> kaartje overzetten)

Waarom?

> 4 zou er graag een lens van 18-200 mm bij hebben, omdat deze

> een groter bereik heeft.

Waarom?

> 5 budget is ongeveer 1000,- euro

>

> welk merk en vooral welk type zouden jullie kiezen?

>

> ga vooral veel verschillende onderwerpen fotograferen, zoals

> actie, auto's/vrachtwagens/motoren, kinderen, gebouwen, natuur

>

> is een 18-200 mm lens een goede keuze, of toch liever 2

> verschillende lenzen.

Een 18-200 is een gemakkelijke keuze maar altijd een compromis. Gelukkig ben je de eerste die dit vraagt dus kunnen we deze vraag nog 's uitgebreid beantwoorden.

>

> ik hoor jullie reactie graag, probeer hem te onderbouwen,

> daar leer ik het meeste van.

>

Nikon D60 met 18-200VR. Beginnersvriendelijke camera met een van de allerbeste superzooms.

> m.v.g. Han

• Joop

18-200 lens daar is hier al zoveel over geschreven, zoekfunctie gebruikt, dat een aanschaf zonde van je geld is. Tenminste als je jaren met plezier wilt fotograferen.

Advies koop een Canon of een Nikon.

Canon heeft een set met dubbele kit lenzen,

http://www.cameranu.nl/artikel/9768/Canon_EOS_450D_18-55_IS_55-250_IS.html

of

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1322993/canon_eos_450d___18-55_is___55-250_is.html

Momenteel is Canon de beste met de Kitlenzen, waar voor jaren voldoende aan hebt. Voor 800 euro heb je een zeer goede beginners set waar je voor jaren mee vooruit kan. Gewoon de 450D aanschaffen en je krijgt nergens spijt van.

• Ad

Joop dacht, die beurs dat wordt niks meer dit jaar, laat ik maar eens investeren in een fotografie bedrijf.

Hoeveel procent van die kanikkelbult heb je Joop????

* grapjuhhhhh*

Kom heren ( en dames ook)

Het moet wel leuk blijven.

Je advies is denk ik wel goed Joop.

Alleen dat bedrijf staat me minder aan.

• Joop

Geen aandelen Konijnenberg, alleen ik woon er vlak bij.

Ik heb verder geen problemen met konijnenberg, weet wat ik wil hebben, even naar de afhaalbalie/snelkassa en ik sta weer buiten.

Maar hier een (beleggings)advies van een bekende fotograaf op een website.

http://www.dslr.nl/?cat=columns&id=1274

• JeroenW

Ach, konijn is net als kamera express, misschien niet de beste zaak maar ze hebben veel op vooraad en de prijzen zijn redelijk.

• fotomark

Dozenschuivers. Als je twijfelt en iets wilt ien heb je er niets aan want vriendelijk en behulpzaam zijn ze niet. Ga naar een echte fotozaak.

Calumet in R'dam of A'dam, Foto Kleim in R'dam op het Weena, etc.

JeroenW schreef:

>

> Ach, konijn is net als kamera express, misschien niet de

> beste zaak maar ze hebben veel op vooraad en de prijzen zijn

> redelijk.

• Han

Heren,

inmiddels is mij duidelijk geworden dat jullie geen voorstander zijn van 18-200 lenzen, in wat voor vorm dan ook. ik meld mac er expleciet bij, omdat vrij veel merken voor de computer hier nog niet echt compatibel mee zijn, zoals software e.d. wat betreft het merk wordt het denk ik een canon(ga me nog wel uitgebreid laten voorlichten in diverse winkels), type wordt waarschijnlijk de eos 450D. heb inmiddels ook besloten om de camera hier in de buurt te halen, wellicht niet de goedkoopste, maar weet dat de eigenaar voor zijn werk ook veel foto's maakt, en mij dus daadwerkelijk kan voorlichten.

van internetwinkels heb ik nooit een hoge pet opgehad. van konijnenberg hoorde ik alleen maar goede berichten, maar ieders het zijne natuurlijk.

heb inmiddels al even contact gehad met de fotozaak in kwestie, en die raadde mij aan om even op donderdagavond te komen, dan was er extra personeel, en was de fotostudio boven niet in gebruik, zodat wij eens wat modellen nader konden bekijken en ook proberen. zelf was de man heel enthousiast. ook gaf hij gelijk aan dat ik beslist geen overhaaste aankoop moest doen, zeker omdat het om een boel geld gaat, EN hij mij natuurlijk later graag nog een camera zou willen verkopen. want immers, een tevreden klant is een terugkerende klant.

bij voorbaat dank voor de reacties

• fotohans

Een 18-200 is ideaal voor reisfotografie. Geen gedoe met verwisselen van lenzen e.d.

Hans

• Han

@fotohans, inderdaad leek me een 18-200 lens daar wel erg handig voor, niet meer lopen prutsen met het verwisselen van je lens enzo, vooral als je niet echt veel ervaring daarin hebt, is een lens met een groot bereik erg gemakkelijk, aangezien je dan niet de fout kan maken om de verkeerde lens (om wat voor reden dan ook) te pakken.

qua lenzen weet ik nog niet wat ik doe, ga donderdag eerst eens kijken wat er allemaal is, en wat zijn advies zou zijn.