:-)
Da;s een nieuwe
Over zwaar gesproken, ik stond gisteren op een bedrijfsfeestje foto's te maken samen met een collega. Die jongen liep met een nikon d2x, sb900 en een 24-70 erop. Da's een combi van zo'n 2,5 kg.
IS is een hulpmiddel en je moet er geen wonderen van verwachten.
Als je fotografeerd en je houd in de gaten wat je minimum sluitertijden van een lens is en steld de camera nooit lager in dan heb je geen IS nodig.
Maar loop jij tegen de grenzen aan van de lenzen. Andere koop een leuke Macro lens van rond de 100 mm erbij.
En ja ik heb 2 lenzen met IS maar dat is puur en alleen dat deze lenzen alleen met IS verkrijgbaar zijn.
Stap gewoon over op een 450D of als je iets beter wilt een 40D.
Tja,
Da's heel normaal.
Ik sta dus regelmatig de hele dag, en een hele dag voor een zelfstandige is dus 12 uur of meer, met 2,5 tot 3 kilo omhoog.
Maar met een lichte body heb ik minder gevoel en eerder kans op bewegingsonscherpte.
Het is niet in balans met de lens en voelt voor mij raar.
Ik heb dus graag een forse flinke body.
( Dat geldt alleen voor camera's overigens)
Neem dan meteen een olympus of een pentax, zit de IS ingebouwd in de camera, zijn ALLE lenzen met is, ook 50 jaar oude schroefdraad takumars(pentax) voor olympus weet ik niet precies hoe en wat maar verdiep je en je weet het zelf.
snow schreef:
>
>
> is bedoelde ik eigenlijk voor de andere lenzen.
>
> Ik zat dus te twijelen of ik het hele smoesie overnieuw zou
> aanschaffen.
> of alleen een body?
> Maar dan heb ik op die andere lenzen geen is
nee, ik heb geen hoge verwachtingen van IS, heb zelf een k100d, en heb het altijd aanstaan, toch een bewogen foto dan een hogere iso. ik denk dat een hogere iso met minder ruis de toekomst heeft ipv IS. maar aangezien het voor de vrager een belangrijk punt is gaf ik het als overweging.
Het voordeel van pentax is dat ik mijn 2 takumars 28 3,5 en 50/4(macro) met IS heb en daar geen vermogen voor hoef uit te geven.
gr ivo
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?