foto's ophalen uit camera

• Henriette

Hoi.

Mijn vader heeft laatst een Sony Alpha 200 gekocht. Als ik de camera met het snoertje aan MIJN computer verbind, komt er een pop-up, waarna ik de camera moet installeren, opnieuw moet opstarten en daarna zie ik de camera als extra schijf in mijn verkenner en kan ik zo heel makkelijk de foto's downloaden.

Als ik hetzelfde doe met mijn vaders computer…….. gebeurt er praktisch niets: ik krijg een melding dat de usb-poort sneller kan en ik kreeg ook een melding dat ik de software kon installeren. Maar…… hierna gebeurt er niets. Ik krijg tenminste niet een extra schijf te zien….

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe / anders moet doen????

Henriette

• rob

voor een paar euro een kaartlezertje kopen.

• Henriette

Ja, zat ik ook al aan te denken!!!!

• Remco Jan

Geen antwoord op je vraag, maar moet je voor een Sony tegenwoordig ook al extra software installeren?

• efka

Klinkt als een oude pc met een usb 1 poort i.p.v. usb 2. Het is allemaal wat langzamer, maar het werkt wel.

Met windows verkenner moet hij de camera wel herkennen. Maar inderdaad een kaartlezer bespaart veel gedoe, maar ok dan houdt je het usb 1 probleem.

• JeroenW

Kaartlezer halen en een pci kaart met usb 2.0 poorten.

• Henriette

Nee, voor een Sony hoef je denk ik niet specifiek software te installeren: alleen toen hij de eerste keer de camera niet herkende….. dan ga je extra dingen doen: op de bijgeleverde software staan bewerkingsprogramma's (denk ik, ik heb het nog niet geprobeerd, want ik heb geen foto's…..)

Bij mij thuis ging de computer n.a.v. de camera zelf bedenken dat er iets geïnstalleerd moest worden: dit heb ik idd ook nog nooit meegemaakt….

• kompjoetervilozoov

Binnen halen met USB 1 is in ieder geval veel beter dan gekloot met Mickey Mouse software en niet binnenhalen…..

• Ruud

Ik heb ook nog een laptop staan met een usb1 poort, Ik krijg daarmee met geen mogelijkheid rechtstreeks de foto's van mijn alpha 100. Ik denk toch dat die usb-1 er zelfs met programmatuur echt niet geschikt voor is.

Misschien dat zelfs een kaartlezer die een usb-2 poort nodig heeft geen oplossing zal bieden. Het kan zijn dat de omvang van de kaart daarbij ook een rol speelt.

Ik heb nog een gewone usb-stick liggen voor een usb-2 poort die door die laptop wel kan worden gelezen, na installatie van bij geleverde software,

Maar een 4GB-kaart krijg ik ook niet aan de praat.

Gelukkig is het voor mij geen probleem. Die laptop lag er alleen nog maar en werd verder niet meer gebruikt. Ik wilde alleen maar weten of het kon werken. Dus niet.