foto's terughalen voor gevorderden?

• kevin

ik heb 2 verschillende problemen met 2 verschillende geheugenkaartjes:

1. Foto's lijken ‘verdwenen’ wanneer ik ze op m'n computer wil bekijken, zowel via een cardreader als via de camera/usb. Op de camera zelf kan ik foto's echter wel bekijken. Maar ik krijg ze dus niet van het kaartje af…

2. Hetzelfde probleem als probleem 1, met het verschil dat de foto's ook niet te zien zijn op de camera. Wanneer ik in explorer kijk naar ‘eigenschappen’ zie ik echter wél dat er ruim 3gb aan ruimte in gebruik is op het kaartje…

Ik heb geprobeerd om de boel hersteld te krijgen met het recover programmaatje ‘Recuva’, maar die ziet de bestanden ook niet.. Kan iemand mij met dit zeer frusterende probleem (het betreft foto's van een wereldreis) helpen? Alvast bedankt!

• Remco Jan

Misschien eens op een niet Windows computer proberen? (dit is niet bedoeld om Windows af te kraken, maar ik heb wel vaker meegemaakt dat zaken onder windows niet te zien waren maar op een Mac of Linux PC wel).

• kevin

ik heb het ook geprobeerd op Linux (eee pc 701), maar dit gaf hetzelfde probleem.Ik heb het nog niet op een mac geprobeerd. Bedankt voor de tip. Ondertussen blijven andere tips welkom!

• Antony

Mooi probleem om het hier eens te proberen:

http://hardware.prikpagina.nl/

• De Tobfotograaf

staan ze op de camera in een verborgen bestand?

• Wilma

Als ik de camera op de PC aansluit, vind ik geen verborgen bestand. Maar misschien doe ik iets niet goed …..

• efka

Misschien flauw, maar daarom heten ze ook verborgen bestanden. In de standaard modus zie je ze niet, er zijn juist extra handelingen nodig.