Nikon lens

• rovianne

Ik heb een nikon d70 met kitlens 18-70.

Nu ben ik niet tevreden over deze lens. Wie weet een alternatief in dit bereik?

• Brulboei

Je verteld dat je niet tevreden bent over jou lens maar wat is er dan niet goed aan?

• rovianne

De foto's zijn niet scherp.

Helaas is mijn camera vorig jaar gevallen. De body is gerepareerd en nagekeken. Maar ik heb het vermoeden dat de lens niet is nagekeken en dat daar dus iets niet goed ziet. Met andere lenzen (50mm en 70-200) heb ik wel scherpe foto's.

• Remco Jan

Ik weet niet hoe kritisch je bent, maar de combinatie D70 + 18-70 moet gewoon scherpe foto's kunnen leveren. Tenzij het natuurlijk door die valpartij toch beschadigd is. Zijn de foto's van toen je de 18-70 net nieuw had wel gewoon scherp?

Maar alternatieven zijn er genoeg. Kijk hier maar eens:

http://www.photozone.de/nikon–nikkor-aps-c-lens-tests

• lekker tuffen

Als het vorig jaar was

Dan denk ik dat er iets met je af module aan de hand is.

Test de nieuwe lens eerst goed uit

of zet een foto op het forum

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen

En naar een andere camera uitkijken

vg wim

• Rudo

Waarom moet ze naar een andere camera uitkijken als andere lenzen het wel goed doen op de camera?

Rudo

• Rudo

Als je denkt dat de lens stuk is, maar je was voor de val wel tevreden over de lens, waarom dan niet gewoon een nieuwe 18-70?

Ik zou hem wel voor alle zekerheid even testen voor je hem echt koopt, maar aangezien je aangeeft dat andere lenzen het wel goed doen, verwacht ik niet dat de camera het probleem is.

Groetjes van Rudo