D80 meenemen naar 3500+

• willem

Hallo,

Ik ga naar de Himalaya en weet dat sommige videocamera,s niet (goed) werken op grote hoogte ,vooral de camera,s met HDD.

Temraturen zullen overdag tussen de 25/30 graden zijn en s,avonds kan het redelijk gaan vriezen, alle extreeme situatie,s even uitgesloten .

Zijn er met een spiegelreflex ook nog problemen te verwachten ik zit op hoogte,s tussen de 3500 en 6000 meter .

Wat zijn verder dingen om rekening mee te houden met foto,s nemen op deze hoogte ?

Heb een D80 met Tamron AF 17-50 1:2.8 en een Nikkor AF-s 70-300

Gr WIllem

• Remco Jan

Als het goed is staat er in de specificaties (in de handleiding) onder welke omstandigheden je de camera kunt gebruiken en opslaan.

• willem

Daar staat alleen iets in over de tepraturen .

• Brulboei

Als je terug bent, krijgen we dan nog van jou vakantie trip tezien?

• willem

Alleen als ik hier nog bruikbare tips krijg …..;-)

• Ad

De temperaturen zijn dus ook het belangrijkste.

De accu's krijgen het moeilijk bij minder dan 7 graden.

Echter verwacht ik niet dat je 's nachts gaat fotograferen.

De lage luchtdruk is geen probleem volgens mij.

Accu's mee de slaapzak in en je komt een heel eind lijkt me.

• JeroenW

Ja, lijkt mij dus ook. Ik gooi 'm even op dpreview.

• JeroenW

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1034&message=29501383

• De Tobfotograaf

Vroeger in het analoge tijdperk had je cameras die je op een externe accu kon aansluiten en dus in je binnenzak kon meenemen. Daar heb ik met digitale fotografie nooit iets over gelezen. Wel lijkt mij een batterygrip wel op zijn plaats. Zo heb je bij lage temperaturen waarbij de accu minder energie levert, net iets meer.

• willem

Dank voor de antwoorden , ook voor het plaatsen op het andere forum .

Aangezien ik in de Himalaya zomer ga zullen de tempraturen niet extreem laag zijn , normaal gesproken zou het s'nachts wel iets kunnen gaan vriezen .

Inderdaad de batterijen maar op het lichaam bewaren.

Het ging mij vooral om de vraag of in die ijle lucht de camera zich nog anders gaat gedragen , niet dus blijkbaar .

Is een filter op die hoogte met dus waarschijnlijk fel licht nog ven enig nut , heb er nog nooit 1 gebruikt .

WIllem