Camerakeuze

• HarryS

Ik ben helaas bestolen, en mijn Olympus E1 kwijt. Nu op zoek naar iets anders, maar… wat te doen? Ik twijfel tussen

Olympus E3

Nikon D200

Canon 5D

Kunnen jullie mij een beetje helpen. Ik neig een beetje naar Canon vanwege de fullframe.

Alvast bedankt voor het meedenken.

HarryS

• klaasx

Hallo Harry,

Ik zou de meedenkers wat meer info geven om een gericht advies te kunnen geven, zoals:

-wat is je budget;

-wat voor soort fotografie doe je: sport, landschap, theater, etc.

-welke eigenschappen wil je zeker terugzien in je aankoop

groetjes

• Ad

Volgens mij blijft de Canon en de Nikon over.

Tenzij je nog objectieven hebt voor de Olympus.

Dan blijft het volgende over.

Fotografeer je vaak bij iets minder licht dan de Canon

Vind je het belangrijk om veel opnames per seconde te kunnen maken, dan de Nikon.

In alle andere gevallen zou ik persoonlijk voor de canon kiezen.

Fullframe, sterke body, redelijk weersbestendig, en wat ik heel belangrijk vind, canon schrijft betere Jpeg's .

• HarryS

Ja ja, mijn budget is + - 2000 en de fotografie is meestal portret/landschap/steden. En een eigenschap die ik erg belangrijk vindt is doortekening in donkere partijen.

HarryS

• HarryS

Ik heb helemaal NIETS meer van mijn Olympus, lenzen en alle acc. uit de auto gejat.

Wat jij zegt klopt wel. Ik fotografeer graag in schemer of wat duister licht en snel al helemaal niet. Zeg maar erg rustig over het algemeen. Bedankt voor je meedenken.

Groet HarryS

• Ad

Canon produceert beduidend minder ruis.

Dus wacht nog een maand ofzo, en koop dan een 5D in de aanbieding.

www.digi2U.nl heeft de 5D soms zeer goedkoop.

• Nikon Sjoerd

Nikon D200. Canon 5D heeft onscherpe beeldranden, vraag maar aan Wim.

Waar zit ie trouwens?

• JeroenW

Tenzij je de D300 in de vergelijking meeneemt.

• kompjoetervilozoov

Dat formuleer je verkeerd.

Een digitale fullframe camera kan met sommige groothoeken onscherpe randen geven , maar dat ligt aan de lenzen.

• HarryS

Mijn vriend heeft Nikon D200, zonder meer een pracht camera maar heeft de Canon fullframe dan niet een beetje meer voordeel?

HarryS