http://www.dpreview.com/news/0809/08091002leaf_afiII_aptus_10_7_6.asp
phase one maakte al jaren grotere formaten dan de kleinbeeld. of dat nou 6x6 of een andere maat is, daar heb ik niet opgelet. chips met 39 en later 45 MP.
voor de astronomie gebruikten ze al chips van ca. 110MP en dat formaat is al weer achterhaald. zeg maar de platenchip. maar dat is allemaal nog voor wetenschappelijk gebruik, maar ja als je geld genoeg hebt, wie weet willen ze er ook een paar voor particulieren beschikbaar stellen.
Geen idee, maar camera's zoals hasselblad werken volgens mij wel met los verwisselbare chippies en mogelijk zou zo'n phase one er op kunnen passen.
maar er zijn tegenwoordig ook al vrij lang digitale Platenca … eh platenchippies.
maar ook dat is niet voor de gewone beroepsfotograaf.Maar om even weer terug te komen op die Hasselblad, ook die heeft vrij grote chippies in gebruik.
Elke Leaf en of Phase One kan je ook op een Hasselblad H en of V gebruiken maar ook voor Mamiya 645 AFd. Met adapters eventueel ook op Mamiya RZ en RB maar dat is niet aan te raden aangezien de lenzen niet scherp genoeg zijn voor dit soort chips. (scheidend vermogen te laag). Bronica is eventueel te doen met een adapter maar een beetje zonde om een topachterwand op een gare oude Bronica (Tamron) camera te doen lijkt mij. Ook kunnen Phase One en Leaf achterwanden op Technische Camera's zoals Cambo, Alpa, Sinar, Arca Swiss, etc.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?